This weeks muffins...

Paul hade ju önskat sig muffins med choklad i, så när jag ändå typ bodde i köket igår så svängde jag ihop en sats. Fast jag bytte ut en tredjedel av chokladen mot torkade tranbär, tyckte att det var så himla mycket choklad annars. Antar att det är helgerån för alla de som lever & andas choklad, men jag tänker så här - Paul visste ju faktiskt inte att det bara skulle vara choklad i dem så då han kan liksom inte lida av tranbärstillskottet!
Tyckte att satsen var lite stabbig när jag stod & rörde ihop dem igår, så jag bad Paul om feedback & fick en morgonrapport från tåget - tydligen fungerar de väldigt väl ihop med kaffe. Paul sa att de var lite som scones, så jag kan tänka mig att de varit lite småjobbiga att tugga i sig utan någon form av vätska till. Nästa sats får alltså bli något med lite högre "vätskehalt" - tänker morots eller pumpa muffins!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0