Världens minsta barnrum!

Så - garderoben idag!
Möjligtvis världens minsta barnrum! Alla pyttiga små kläder som vi har samlat på oss så här långt ligger på vagnen nedanför skötbädden. Använda blöjor kommer att förpassas till hinken. De två små vita lådorna som står på den översta hyllan är faktiskt hyllor de med, så de ska upp på väggen & kommer att fyllas med allehanda krämer & tvättlappar. Sen måste vi få upp någonslags annordning för hushållspapper, jag ska sy ett mysigt "fodral" till skötbädden & så måste vi filura ut lite andra smarta lösningar. Men överlag känner jag mig så grymt nöjd med den här lösningen! Check på att ha löst skötbordsproblematiken något grymt mycket smidigare än vad jag trott möjligt. Vi har nämligen inte plats för ett riktigt skötbord i vårt temporära sovrum & det har väl känns så där kul att knöla in det i vardagsrummet/matsalen. Mycket bättre att kunna gömma undan det lite så här istället, plus att alla Baby Cs saker nu kan stå framme utan att för den sakens skull sväva i livsfara. Små katter tycker nämligen enormt mycket om babyprylar har jag lärt mig. Under tiden jag plockade in alla saker hann Digby attackera en liten stickad kofta som farmor gjort & Mammut sprang iväg med ett par pyttiga babysockor... Sen är jag också väldigt nöjd över att inget riktigt är permanent. När vi inte behöver ett skötbord längre kan vi ju bara montera upp lampan någon annanstans i huset & sätta in fler hyllplan så har vi en garderob som vi kan använda för någon annan typ av förvaring!

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Vad gulligt! Det blev ju superbra och så behändigt! Ett skötbord är väl inget man gärna vill skylta med överallt, och det där blir ju perfekt! :) Kan man stänga om sig och allt...ja. kanske inte medan man byter, men efteråt ;)

Svar: Tack! Vi tycker också att det redan nu är rätt mysigt, så vem vet - när vi är klara med allt pimp kanske vi känner oss frestade att flytta in & bort från kriget som huserar i resten av huset! :) Sen känns det jättebra att kunna gömma bort det, precis som du säger är det inte något som känns så där jättekul att ha framme. Speciellt inte som vi hade varit tvugna att ha ett traditionellt skötbord i samma rum som vi sen ska äta middag i. Lite trist för eventuella middagsgäster också!
Ida

2014-09-02 @ 00:29:20
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Jo

Men du är ju så smart! Jag gillar dina snilleblixtar =)

Svar: Åh, tack tack Jo! Jag måste säga att jag kände mig hemskt nöjd med vårt pyttiga lilla barnrum när vi väl fått in lampan & skötbädden. Nu måste det bara pimpas lite!
Ida

2014-09-02 @ 18:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0