Mer om rökning...

Tack för era tankar kring rökning - skönt att höra att det inte bara är jag som har väldigt låg förståelse/tolerans kring cigarettrök & barn. Jag vet inte hur det ser ut hemma i Sverige nuför tiden, men här ser jag titt som tätt föräldrar som går & skjuter sina små i barnvagn samtidigt som de bolmar på sina giftpinnar. För mig helt obegripligt & något som jag verkligen kan tycka borde vara olagligt. Vill du stå & andas in gift - fine - men stå & aska över något annat än ditt lilla barn! Rökning med barn i bilen är i alla fall något som resulterar i böter här. Himla bra tycker jag som minns hur hemskt jag tyckte att det luktade som barn när en släkting la in snus efter snus under sommarvarma bilturer. Hurv! Så att tänka samma scenario fast med stickande cigarettrök... nej det är inte något jag önskat någon & allra minst ett litet barn som kanske inte ens kan göra sig hörd.
 
Ingen rök kring Torisen alltså!

Kommentarer
Postat av: Jo

Han är ju så söt!
På tal om något helt annat; rekommenderar Death comes to Pemberly. Tror du skulle tycka om den miniserien =)

Svar: Längtar tills ni får se varandra på riktigt!
& tack - det ska kollas upp!
Ida

2015-04-03 @ 21:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0