Parkhäng på Valborg!

Valborg i Lund var sillfrukost & sen stadsparken med alla andra studenter - picnic i timmar, massa vin, sol på näsan, musik & skratt. Att missa stadsparken de år jag bodde i Lund fanns liksom inte på kartan. Nu saknar jag kanske inte direkt att dricka riktigt så där mycket vin som vad vi gjorde då & jag saknar inte heller att stå i evighetslång kö till en bajamaja... men parkhängslängtet infinner sig ändå varje år den här dagen. Så gissa hur GLAD jag var över att vår föräldragrupp hade vår första parkdate idag! Tor bjöd dessutom på en rätt däckad uppsyn under hela eventet, så det kändes rätt stadsparkigt... Det här var det vaknaste ögonblicket han fick till under de två timmar vi var där & det varade i kanske 5 minuter:
Medan Tor sov åt jag jordgubbar & så hade Mel hade tagit med sig ett helt lass babykläder som hon budat på på nätet & fått i för små storlekar, så vi roade oss med att sortera igenom berget & dela upp det mellan oss. Nu var det mesta i & för sig väldigt tjejigt (hej rosa klänningsoverload) men Tor fick i alla fall med sig ett par nya byxor, en tshirt samt en onesie. Härligt med lite oväntade gratiskläder! Sen pratade vi om allt möjligt från skolor i grannskapet, förstahjälpenkurser & så det här med hur kanadensarna ser på att röka gräs. Vår gruppledare hade nämligen kommit på sin 15-åring med att röka på & läxat upp honom bland annat med orden "You're obviously not ready to smoke when you're not even mature enought to hide it properly". Umm... Eeeh... Kanske inte direkt hur jag valt att hantera saken. Jag hade mer googlat om gruvan i Kiruna hade ett straffprogram för ungdommar som betett sig illa & sen köpt en flygbiljett på studs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0