Uppdatering på odlingarna...

Happ - nu har det ju gått nästan en vecka sen jag satte igång projekt "köksodling", så vi kör en liten uppdatering! Chiafröna gör rätt bra i från sig, så där pass att jag börjar känna mig lite småsvettig. Har ju ingenstans att plantera ut dem än & det är dessutom alldeles för kallt fortfarande (ska bli snö imorgon, hääärligt). Men, men... så länge vi får ändan ur & köper en påse sättjord så kan jag säkert hitta någon kruka som de kan bo i tills trädgården är färdig.
Ovanpå kylskåpet gror det också - bönor & ärtor ska det bli om jag lyckas hålla dem vid liv!
Fick lära mig ett sånt smart tips när vi var på den där föreläsningen om grönsaker förra veckan, odla i små "krukor" gjorda av tidningspapper. Kostar gratis, lätta att göra & helt nedbrytbara! Perfekt om man som vi får en massa gratistidningar nedkörda i brevlådan varje vecka!

Kommentarer
Postat av: Alex

Gud så sugen jag blev på att odla nu! Ska köpa jord i helgen

Svar: Det är ju SÅ tillfredsställande att dra upp små plantor! Tips om du gillar trädgårdspyssel är att kika på "British Garden Revival" på YouTube, jättebra & superinspirerande!
Ida

2015-04-22 @ 21:33:04
URL: http://www.swedeoncrete.blogtspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0