Nu kommer de!

Vet ni, vår familj har landat här i Kanada & imorgon bitti är de redo att bli hämtade till sitt nya hem här i Guelph! Vilken resa det här har varit, med både med & motgångar - men just nu känns det mest otroligt. Att de rest hela vägen från Libanon, från ett liv på flykt, hit till tryggheten. Blir lite gråtmild när jag tänker på vilken stor omställning det måste vara & hur lycklig jag är över att föräldrarna redan imorgon kväll kan bädda ner sina små barn i trygga sängar!
 
För det är något jag hade önskat att alla hade haft lyxen att göra - lägga sina små skatter i en varm skön säng, med mat i magen & tak över huvudet. Behovet är naturligtvis enormt, men att få vara med & ändra livet för en familj känns i alla fall helt fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: Jo

Vad roligt! Jag är så stolt över att vara din vän =)

Svar: Aw, tack Jo - det samma gäller hur jag känner för dig!
Ida

2015-12-31 @ 23:39:58
Postat av: Jo

Aw right back at ya =)

2016-01-01 @ 17:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0