Sockpremiär!

Tomten kom ju inte med någon snö i år heller (suck), men idag var det i alla fall så pass kallt att det kändes OK att inviga mina julklappsstrumpor som jag fick av farmor. För knähöga stickade strumpor känns lite mer som -2 väder än +12, som var skillnaden mellan idag & julafton.
Grymt nöjd! Varma ben utan att behöva hålla på med långkalsonger, hatplagget nummer ett.
 
Annars då... Vi försökte oss på Boxing Day rean & det var ju bara vansinne. Hela familjen tröttnade efter ungefär två minuter - enda skillnaden mellan oss vuxna & Tor var att Paul & jag inte skrek så att hela kroppen gick i båge. Det blev alltså en snabb sorti från köpcentret. Sen har det blivit ett par ledsna samtal med Sandra, som är inne i maximalt oflyt. På väg in till jobbet idag körde hon över en isfläck, fick sladd & körde ner i diket. Inga personskador & bilen behöver inte alltför mycket fix - men det var ju verkligen inte vad hon behövde just nu. Veckans projekt får bli att sätta ihop ett care package, för min tilltro till postgudens helande krafter är orubblig!

Kommentarer
Postat av: Jo

Stackars Sandra! Hälsa pepp från mig.

Svar: Will do. Nu har hon i alla fall hittat en ny lägenhet, så det är i alla fall ett steg i rätt riktning!
Ida

2015-12-28 @ 14:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0