Snow day!

Check på årets första snow day! Alla skolor & universitet stängda & Paul... trummvirvel... jobbar hemifrån! Han kikade ut på uppfarten imorse & bara "Jaaa... jag hinner ju skotta ut bilen innan jag måste vara på vägen, men problemet är att vägen inte är plogad". Så det bidde sovmorgon för hela familjen, väldigt välkommet! Medan Paul har jobbat (med Tor i babybjörnen på magen) har jag roat mig med att skotta ut oss. Jag säger "roat" helt utan sarkasm, älskar verkligen att skotta! Så en liten del av mig blev lite besviken när vår italienska granntant Teresa sprang över med sin skyffel & bara "Jag såg att du skottade & jag sa till Mario (hennes man) 'Du glömde grannen - hon är ute & skottar nu & hon har precis fått barn' & han sa ett fult ord som började på S. Så ledsen att vi glömde dig, men nu är jag här & hjälper till!" Fast samtidigt var det ju hemskt sött av henne att vilja hjälpa mig, så tillsammans skottade vi klart det sista. Hur mycket snö som kom under natten? Ja, vi hade väl en 5 cm innan...
Um... & jo, vi har fortfarande uppe en adventsstjärna - fungerar så bra som nattlampa om vi måste upp med Tor & dessutom älskar han att titta på den. Allt ljus är nämligen oerhört underhållande, han är lite som en mal med noll flygförmåga. Anyway, vi ska ha svenska gäster på besök på lördag så tills dess måste stjärnan ner - i annat fall är jag rädd att de tror att jag tappat det helt & flyr fältet innan de ens kommit in i hallen.
 
Förresten - som ni kan se är gatan plogad, vilket gjordes med en normal plog. Så långt allt väl. Det som hände sen var lite mer, ska vi säga "klia huvudet för att du inte begriper logiken"... Det kom nämligen en liten farbror gående efter plogbilen, utstyrd i orangegul florecerande jacka med Guelphlogga på ryggen, puttandes en snöslunga. Tydligen är den här mannens jobb att se till att alla äldre innevånare får ingången till sina uppfarter snöfria men han körde även längsmed vägen på båda sidorna för att få till riktigt klara fina snögränser. Eh... jättebra service att hjälpa äldre människor, men jag kan ju tycka att det känns så där lönt att lägga resurser på att ha knivskarpa vallar i hela staden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0