Everything is awesome!

Vi har kört film-maraton under de här veckorna när vi båda varit hemma med Tor. Det har varit allt från alla Die Hard filmer till Gardians of the Galaxy & nu senast, LEGO-filmen. Alltså... på riktigt, jag vet att små barn kan bli besatta av en film & se den om & om igen... Heeelt OK med mig (själv blev jag som tokig i Smurfarna & Trollflöjten) & Tor kan få bli galen i vilken barnfilm som helst när han blir lite äldre UTOM just LEGO-filmen. För seriöst, soundtracket kan vara det värsta soundtrack som någonsin spelats in, det satte sig nämligen i min hjärna helt skrämmande snabbt. Från ungefär första tonen blev jag som en av de små arbetarna i filmen & "Everything is Awesome!" har rullat på inne i mitt huvud på non-stop sedan dess. Jag testade till & med att sova bort det efter att vi sett färdigt, men två timmar senare när jag klev upp för amningspaus...
 

Everything is awesome

Everything is cool when you're part of a team

Everything is awesome

When we're living our dream

 

Eh... Nej, everything is not awesome. Jag sitter i soffan med sömnruffsigt hår & ammar en liten bröstvampyr* istället för att tryna mellan varma flannel-lakan & så kommer det att se ut med jämna mellanrum genom hela natten i... tja inte vet jag hur många månader (år?!) framöver. Never the less, här sitter jag & nynnar på melodijäveln samtidigt som kroppen spattar med. So, Tor får aldrig introduceras för LEGO-filmen för i så fall är risken att jag långsamt kommer att börja planlägga vårt liv baserat på President Business filosofi (kan redan checka av "buy over priced coffee" pga min kärlek till Starbucks)... samt limma fast alla våra prylar i permanenta positioner. Vilket i & för sig kanske hade varit en god idé baserat på att vi kommer att ha en klåfingrig liten kotte SAMT två katter att tampas med i framtiden!

 

*Här vill jag förtydliga att Tor ÄR awesome, det är sömn-situationen i sig som inte kvalar in


Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Hahahahaha! Såg filmen i mars förra året och jisses, jag fick sången på hjärnan!! Hahahaha. JAg tyckte dock filmen var väldigt rolig :) Skrattade högt flera gånger!


Svar: Men HJÄRNTVÄTT på hög nivå! Skönt att höra att jag i alla fall inte är den enda vuxna människan som fått den på repeat i huvudet!& ja, den var väldigt rolig - blev faktiskt väldigt positivt överraskad av det. Inte ofta man stöter på en film som man har noll förväntningar på & man sedan blir lite smågolvad av hur mycket den levererar. Har nog inte hänt mig sedan vi såg "Seventeen again".
Ida

2015-01-02 @ 18:32:38
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0