First mommy-baby group...

Tor, jag & århundradets fulaste långkalsonger gjorde alltså debut på mamma-barn-gruppen idag. Det var en lite blandad upplevelse. På ett plan var det jättehärligt att få sitta ner bland en grupp andra relativt nyblivna mammor (Tor är absolut minst, en del av de andra kan redan sitta) & knyta lite kontakter. På ett annat plan... alltså, det kändes stundtals lite väl hippieflummigt. Vår grupp leds tex av en certifierad doula, som verkligen är så där doulig som jag tänkt mig dem. Typ bruna kläder, trekvartsbyxor, tofflor & bärnstenshalband. Jättetrevlig, absolut, men redan där kände jag väl "hostflumm" & när dagens gästföreläsare började prata om hur bakpulver är det bästa sättet att bleka sina tänder på rullade den mentala tonåringen i mig ögonen så där så att de gjorde 360 grader inne i mitt huvud. Det var lite som att sitta igenom en föreläsning av en medelålders, kanadensisk "Underbaraclara"... fast tack & lov utan absolutistbiten. Men sure, nu kan jag gå i graven med vetskapen om att kaffefilter är det bästa sättet att torka sina rutor så att de blir helt fria från ränder. ELLLER... så säger jag "Gno hårdare Paul", för det fungerar det med!
 
Ett väldigt roligt sammanträffande, fick frågan vart vi bodde & det visade sig att en av tjejerna varit & tittat på vårt hus när det fortfarande var på marknaden. De hade funderat på att slå till, men kände att de inte hade tillräckligt mycket renoveringsvana för att våga sig på projektet. Hon bara "You are brave!" & jag svarade "Or stupid!"... för de två alternativen ligger ju ofta väldigt nära varandra. Typ att skaffa barn - tangerar båda känner jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0