Gratis tomatplantor!

Jag vet inte vad de heter på svenska, men här kallas de tomatskott som växer mellan grenklykorna för "suckers". Tidigare har jag bara nypt bort dem allt eftersom de växt fram, men nu har jag kommit på ett sätt att faktiskt få användning för dem!
Jag låter dem helt enkelt växa sig lite större på själva plantan, sen skär jag av dem med en vass kniv, gräver ett litet hål i skuggan från en stor planta & planterar dem. Massa vatten senare & nu har jag ett helt gäng små gratis plantor på G!
Nu kan det ju hända att jag kom på det här för långt in på sommaren för att faktiskt få dem tillräckligt stora för att bära frukt, men även om det inte blir några tomater nu så känns det lovande inför kommande år! Får jag för många tomater tillslut går det ju alltid att dela med sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0