Midsommar prep...

Jag vet, det är midsommarafton nu ikväll men här är det en vanlig arbetsdag så vi kör vår midsommarfest i morgon istället. Så dagen idag har ägnats åt att baka. Började med att tåta ihop en massa småkakor som alla, smidigt nog, gick att baka ifrån samma deg. Sen fortsatte jag med kanske den roligaste svenska kaka jag någonsin bakat - dammsugare, eller 151or. Började med att baka en helt vanlig, ospännande, sockerkaka som jag hackade upp i bitar (5 dl):
Sen körde jag bitarna i matberedaren tillsammans med 50 gram smör, 2 tsk kakao & 2 tsk rom (all punch är i stugan, men spiced rum fungerar hemskt bra det med!) tills det blev riktigt härligt ihopmosat. Rullade längder, klädde med marsipan, doppade i smält choklad & TADA!
Sjukt nöjd med resultatet - vem behöver ha tillgång till ICA/Coop när det går att baka helt själv?! Nu... Kanelbullar, wish me luck för hitintills har jag aldrig lyckats med bullar här i Kanada men nu sitter jag på en påse svenskt mjöl så jag tänker att det i varje fall är värt ett försök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0