Tornado-varning...

Det plingade just till på mobilen - varning för "severe thunderstorms and tornados" & så sitter jag här med min lilla baby & bara "Eeeh... ummm... vad gör jag nu?". En liten del av mig, den försiktigt svenska som tänker att tornados alltid kommer i F5-form, vill springa ner med Tor & katter i källaren. En större del, den som bott här i Canada i snart 8 år & tar vädervarningar med en nypa salt, tänker att det säkert inte kommer att behövas. Eftersom jag avskyr källaren har det senare argumentet vunnit & alla befinner sig således fortfarande i de trevligare delarna av huset. DÄREMOT har jag tagit in tvätten från linan, utifall att. Alltså... så stört avtrubbad jag blivit när det kommer till väder sedan jag flyttat hit. Hade någon utfärdat en tornadovarning när jag bodde hemma i Lycksele hade hela familjen Jansson suttit & tryckt i potatiskällaren. Jag menar, ett vanligt åskoväder kunde få ut en till bilen med mackor & termos för att vänta ut det hela!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0