Det bidde en jacka!

Mycket bättre idag för Tors mage - så humöret låg på topp & därmed fick jag händerna fria & kunde fortsätta med projekt "Body 2.0". Bara det då att body-delen inte riktigt ville till sig, så det bidde ingen body utan en liten jacka! Klippte helt enkelt av hela nederdelen i frustration & sydde på en liten kant.
Överlag fristylade jag det hela ganska grovt. Ärmarna & bakstycket kom från det mönster jag använde till omlott-toppen. Kopierade bakstycket rakt av till framsidan, som jag sen klippte en liten v-ringning till & delade på hälften. Sydde på två revärer längsmed klippet & la till en liten poänglös ficka mest för att Tor sov, användningsfaktorn är obefintlig, men jag tycker att det blev sött. Med tanke på att jag hade en riktigt usel symaskinsdag (symaskinskirurgi två gånger) är jag hemskt nöjd över att jag fick ihop det hela. Blir förövrigt helt oproportionerligt arg när det inte vill sig - sover Tor vill jag liksom att allt annat ska flyta på helt problemfritt så att jag kan maxutnyttja den lediga tiden. Trilskas det då... Ja då tappar jag det rätt lätt. Jag inser ju att det inte hjälper att mordhota symaskinen, men i det läge då den helt oombedd började envisas med att sy baklänges västes ordet helvete fler gånger än jag egentligen vill tänka på. Speciellt som Tor vaknade upp någonstans halvvägs genom alla svordommar... Oh well, får trösta mig med att han inte begriper ett smack av vad jag säger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0