Havrekakor & jämställdhet...

Blåbärsgrottorna försvann i en handvändning, så jag drog ihop en sats kakor så att Paul står sig över helgen. Vi har som vanligt STORSLAGNA renoveringsplaner (haha...) & jag vill inte att vi ska stupa på för låga sockervärden. Den här gången blev det havrekakor, för att det kanske inte finns något som luktar godare!
Imorgon blir det dock noll tid i köket - dels för babyshowern men vi kör in mot Toronto redan vid 11-snåret eftersom vi också har en date med vår "skattemänniska". Alltså den person som ser till att allt blir rätt när det gäller våra deklarationer. Eftersom jag inte har status här i landet måste vi i år fylla i en massa olika blanketter för att få tillgodogöra oss alla skattefördelar som ett barn innebär. Hade jag varit kanadensisk medborgare, eller haft status, hade det här tydligen gått per automatik. Men Paul då kanske ni undrar? Ja jo, han är ju förvisso Tors pappa samt kanadensisk medborgare - men när det gäller barn & skattefrågor räknas tydligen bara den förälder som har en livmoder... Har jag sagt att jag tycker att Kanada har lite att jobba på när det kommer till jämställdhet & föräldrafrågor? Zero cookie points!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0