Baby blanket problems...

Hade en massa saker jag ville blogga om igår, men så somnade jag tillsammans med Tor igen. Lite senare än föregående gånger dock, till nio höll jag mig vaken... Herregud. Anyway, vi får ta blogginläggen idag istället! Först ut, en fråga till er läsare - jag håller på med en filt till Tor & igår fick jag klart alla rutor! Bara det att jag inte tycker om en av färgerna...
I affären kändes "smokey grey" som ett jättebra kompliment, men så här i färdigvirkad version känns det som om den bara rör till alltihop. Det blir liksom inget enhetligt intryck - mest som om jag virkat de rutorna enbart för att jag hade restgarn över i den färgen. Om jag plockar bort allt smokey grey ser det ut så här:
Vilket jag tror att jag gillar mer... men det känns inte heller helt klockrent...
Så frågan är, ska jag byta ut smokey grey rutorna mot en helt annan färg?
Eller kanske bara köpa på mig mer vitt & ersätta dem med det istället?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Den grå ska vara med! De rutorna lyfte filten tycker både jag och Jonis ☺️

Söt Tor är i sängen och så avslappnad kissen är på nedersta bilden. <3

Svar: De grå stannar - men en annan färg ryker! :)
& haha, Mammut ser ALLTID ut som om någon drogat honom å det grövsta!
Ida

2015-10-23 @ 20:13:40
URL: http://fruek.blogg.se
Postat av: Jo

Jag tycker nog också att färgen ska vara kvar, jag tror att det mest handlar om placering av rutorna; med alla grå på ena sidan och de vita på andra så blir filten lite obalanserad. Testa och se om du kan ändra lite så att det kanske blir lite mer balans.

Och Tor är supersöt =)

Svar: Har lekt filtruteleken femtielva varv runt & nu har jag en plan. Tänk att det ska vara så himla svårt att få till en bra mix! Eller så är jag kanske bara lite för mycket perfektionist... :)
& Tor tackar & hälsar tillbaka till sin fina gudmor!
Ida

2015-10-23 @ 20:45:40
Postat av: Sara

Först: Du är så himla duktig!!! Full av beundran (och avund) när jag ser dina fina projekt). Ang filten. Tycker också att det var fint att inte bara ha blått och vitt. Svårt med färg på foton, men undrar om det skulle bli mer harmoniskt att ta bort de mörkare blå rutorna och ha kvar de ljusblåa, gråa och vita?

Svar: Åh men tack, så himla snällt! Jag har lekt runt lite med färgerna & håller med om att det är en balansfråga - så jag har en plan & virkar hejvilt på den i nuläget, uppdatering om någon dag!
Ida

2015-10-24 @ 11:48:49
Postat av: Målvaktsmamman

Tyckte det passade finfint:) ....åånaawww, sötaste Torson!

Svar: Torson, vilket bra smeknamn - det får jag nog adoptera!
Ida

2015-10-24 @ 16:21:08
URL: http://malvaktsmamman.logg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0