Weekend recap...

Alltså, de senaste två kvällarna... Har gått & lagt mig tillsammans med Tor mellan 20.00 & 20.30 & sen har jag somnat & sovit typ hela natten! Bara vaknat till så pass att jag har kunnat vackla upp någon timme senare för att ta av mig kläderna & borsta tänderna. Så bloggfrånvaron beror helt på att jag total-kraschat varje kväll innan jag haft tid att göra allt det där som jag vanligtvis gör när kotten lagt sig för dagen. Happ, så vi kör ett litet recap på helgen... Lördag började med att vi körde in till Toronto, har inte sett Isolde på evigheter så vi blev inbjudna på high-tea. Massa små snittar, te & scones med sylt & grädde. Tor kröp runt & jagade Troll, kan vara första gången jag sett henne springa sen hon var ungkatt - alltså för 7 år sen. När vi druckit upp körde vi ner till världens bästa garnaffär, Romni Wools. Har inte varit där på superlänge, så jag hade lite glömt bort hur fantastiskt det stället är. Känns lite som om de har typ ALLT garn i hela världen, allt från superfint garn med invävda stenar som kostar skjortan till megatjockt filtgarn:
En vända till IKEA hann vi också med innan Tor & jag checkade ut. Söndag då, började med flyktingmöte på morgonen & sen på kvällen åkte vi till en lokal restaurang som gått med på att skänka delar av sin inkomst till vår insamling. Helt packat, så när vi först kom dit låg väntetiden på mer än 30 minuter. Vilket ju är lite sådär småknepigt att få till när man har en 10-månaders att ta hänsyn till. Som tur var stötte på Daisys farfar på trappen ut - han råkar nämligen äga stället - & helt plötsligt trollades det fram ett bord på 10 minuter. Smidigt! Ännu smidigare var att vi råkade sitta bredvid ett bord med en massa medelålders kvinnor som typ bara dog sötdöden över Tor, så när han började kinka frågade de om de kunde få låna honom "so that you guys can focus on your food". Eh... sånt tackar man ju inte direkt nej till, så Tor skeppades runt deras bord medan vi åt klart utan att stressa ihjäl oss. Så himla snällt & Tor, ja Tor tyckte att det var ungefär det roligaste som hänt honom någonsin. Nu väntar vi spänt på att höra hur mycket gårdagen drog in - vet att de sålde slut på all mat som de hade på den specialmeny som gick till vår insamling, så jag håller tummarna för att vi ska få åtminstone $1000 eller mer.
 
Happ - & nu är tanken att dagen ska ägnas åt två viktiga saker: 1) rösta i det kanadensiska valet (ja inte jag då, men Paul) & 2) fira Tors namnsdag!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Att få äta sin mat i lugn och ro sådär plötsligt blir en stor guldkant i vardagen. Snällt av sällskapet att ta Tor.

Vilket mysigt garn! Frågan är väl vad man kan göra av det, kanske en mysig filt eller en halsduk?

Kram ❤️

Svar: Det var så snällt & för oss som inte har uppbackning av släkt så var det också så himla LYXIGT. Nu är ju Tor i & för sig oftast nöjd & glad vid middagen, men det här med att kunna föra en konversation bara vi två... inte bortskämda med det!
& jag hade nog använt det till ett överkast - fast till en säng i ett rum dit inga katter hade fått komma in, kan bara se framför mig hur de älskat det sönder & samman. :)

Kram!
Ida

2015-10-19 @ 22:01:57
URL: http://fruek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0