Vinka till farbror polisen!

Det blev lite spännande här i eftermiddag. Kristen behövde jobba senare, så Daisy fick skrota runt här hos oss en timme längre än vanligt. Antar att Kristen kände sig lite stressad över det, för när hon hamnade i en bilkö på vägen närmast vårt hus bestämde hon sig för att smita in på vår gata via en liten bakgata... som kanske råkar vara enkelriktad... & ni vet ju vart det här barkar - BEEPBEEEP - polis-ingripande. Så jag får ett samtal från en sönderstressad Kristen som har blivit invinkad till sidan av gatan precis framför vårt hus. Vad är oddsen liksom... & helt plötsligt så står Daisy, Tor & jag & glor ut på den blinkande polisbilen samt Kristen som sitter & dör skämsdöden bakom ratten medan polisen leker angry cop. Ser hur Kristen gestikulerar, viftar med armarna & helt plötsligt pekar hon på oss & polisen tittar upp & ser oss stå där i fönstret. Här får Ida någotslags nervöst psykbryt & bara "vinka till farbror polisen barn!" & helt plötsligt står hela fånhögen (jo, jag med) & vinkar glatt. Bara ser på polisens hela kropp-språk hur trött han blir. Hur det tar emot något så grymt för honom, men han kan bara inte låta bli, armen åker upp, världens stelaste vinkning levereras & som ett brev på posten skriker Tor & Daisy av glädje. & giiissa vem som kom undan med en muntlig varning?! Så dagens läxa, never underestimate the charm of two happy toddlers!

Kommentarer
Postat av: Jo

Haha! Snyggt =) Klart att han inte kunde motstå de sötnosarna.

Svar: Nej de är ju hemskt söta - går ju inte att böta mitt framför deras små oskyldiga ansikten!
Ida

2016-04-06 @ 16:03:05
Postat av: Jo

Skype någon dag?

Svar: Tänkte faktiskt på det i duschen i morse, att det är alldeles för länge sen vi Skypade - det måste vi rätta till!
Ida

2016-04-06 @ 16:03:39
Postat av: Ann

Haha! Underbart!! Jag är typ livrädd för polisen här av någon skum anledning. Tror att det har att göra med att min bror pratade om polis ingripande då de stannade en bil och föraren skulle ge polisen sitt körkort, böjde sig för att ta upp körkortet och blev skjuten?!?! Vet inte ens om det är sant, för det var då jag var typ 7 år och min bror gick på high school i USA ett år och vi åkte och hälsade på, han "varnade" pappa för det utifall att vi skulle blivit pulled over.

W blev pulled over då vi var på en av våra roadtrips och det skrämde livet ur mig, men han fick en varning bara...hade kört liiite för fort. En annan gång var jag och isklättrade och på vägen hem dog min kompis bil....och där stod vi mitt ute i ingenstans, näe inte så mitt ute i ingenstans men nästan. Jag ringde en kompis som kom för att hämta upp oss, och efter det kom en state trooper förbi, och kanske tyckte att det såg mysko ut. Vi fick alla visa våra IDs och han ville kolla bakluckan etc. Han frågade har ni några vapen eller något som kan användas som vapen här...Jag ba aaa asså isyxorna ligger ju där.

Svar: Jag känner mycket mer "skräck" för polisen här än polisen hemma i Sverige. Tror att det har att göra med att det känns lite mer oorganiserat här. Hemma finns ju bara Polisen, men här har alla städer sin egen polis-styrka & så har vi provinspolisen (OPP) samt så klart the royal canadian mounted police (RCMP). Så det blir liksom så många olika polis-styrkor att hålla reda på & jag har dåligt koll på vart de egentligen rapporterar. & så var poliserna i Toronto inte speciellt trevliga. Vinkade in en för minsta lilla & var stenhårda. Här i Guelph är de ju uppenbarligen lite mer lätt-charmade. :)
& skratt på isyxorna! Har man lite sund polisrespekt så kan jag absolut se att man blir lite svettig i ett sånt läge! :)
Ida

2016-04-06 @ 17:19:48
URL: http://ann-olsson.squarespace.com/blog
Postat av: Hanna Watson i Kanada

Haha vi kom undan med en muntlig varning när vi körde för fort häromdan med!!

Svar: Härligt att ni klarade er undan böter - så himla sura pengar att behöva hosta upp! Hur är poliserna i Calgary överlag? Känner att poliserna i Toronto är så himla hårda i jämförelse med här i Guelph.
Ida

2016-04-06 @ 19:31:23
URL: http://www.hannawatson.se
Postat av: Jo

Min whatsapp funkar inte så vi får bestämma här eller över fb. Jag kan ju nästan när som helst.

Svar: Whaaat... No whatsapp?! Måste du ju fixa Jo! Men jag kanske testar att ringa upp dig mitt i fredagsmyset imorgon då!
Ida

2016-04-07 @ 07:57:47
Postat av: Jo

Oj, missade! Vi kanske kan säga tisdag?

Svar: Vi har en playdate på tisdagen, men jag tror att det ska fungera vid ett - de borde ha gått hem vid det laget. Kottarna brukar nämligen sova mellan 12.30 & 14.00.
Ida

2016-04-09 @ 09:55:07
Postat av: Jo

Men då försöker jag komma ihåg att vara online på tisdag så får vi se om det funkar =)

Svar: Försöker också komma ihåg! :)
Ida

2016-04-10 @ 19:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0