Girls day out!

Enligt Mr Google Pants ska höns sitta pall i sina inhägnader i två veckor innan de får börja komma ut på ävenflykt. Då lär de sig nämligen att det är deras hem & så kommer de tillbaka på kvällen & nattar sig själv. Så, eftersom det har gått två veckor sen min födelsedag var det dags för tjejerna att vädra fjädrarna. Så himla roligt!
Det här är fan girl - hon är min lilla skugga. De andra tjejerna gillar mig också (väldigt matbetingat) men FG kommer & sätter sig bredvid mina fötter när vi äter middag & kommer springandes så fort jag gör något minsta spännande (typ hänger tvätten, jag vet - inte alls spännande men för en höna är det tydligen rätt häftigt). Jag vet att de inte är fancy herritage chickens, som vi pratade om i en halv evighet, men jag tycker ändå att de är himla fina!
Tor var dock inte så där jätteintresserad av tjejerna - han har upptäckt youtube & är hooked. Alltså... endel av mig tycker att det är hemskt att han sitter & tittar på en skärm, men en annan del är tacksam för att han inte hänger kring mina ben non-stop. Det hade helt klart varit sjukt mycket lättare att vara förälder om man hade haft lite avlastning någon gång då & då...
Jaja... Tillslut slet han sig i alla fall från min telefon & ägnade sig åt att omfördela hönsfoder/oyster shells.
Jag vet inte, det kanske inte är världens bästa toddler aktivitet heller... men nästan allt som gör att barnet är roat & inte gråter får grönt ljus!
 
& så blev det skymning & samtidigt som Tor började gnugga ögonen travade hönsen tillbaka in i sin inhägnad & bullade ihop sig i en liten sömning hönshög. Inget hönsjagande nödvändigt - score på Mr Google Pants!
Save

Kommentarer
Postat av: Jo

Låter väldigt mysigt att ha höns som sprätter runt i trädgården =)

2016-08-21 @ 09:23:05
Postat av: Jo

Låter väldigt mysigt att ha höns som sprätter runt i trädgården =)

Svar: Men sjukt mysigt! Det roligaste är om jag går in i köket & kommer ut en stund senare, de blir så himla uppspelta när de ser mig!
Ida

2016-08-21 @ 09:23:34
Postat av: Jo

Haha! Hur går det med höns/katt-relationerna?

Svar: Hönsen är ju rätt stora, så efter den ursprungliga chocken i att se höns i vår trädgård har katterna mest låtsas om att de inte finns där. Tror att de inser att de inte kan ta en höna så bättre att fokusera på ekorrarna!
Ida

2016-08-22 @ 21:10:17
Postat av: Jo

Det är ju skönt =)

2016-08-25 @ 20:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0