Not a good week...

Fy vilken tuff vecka. Igårmorse fick vi ett mail om att Pauls pappa låg på sjukhus & att vi var tvugna att åka och se honom omgående. Så vi kastade oss in i bilen & panikkörde hela vägen dit. Visade sig att han fått en infektion som spridit sig till blodet, så när han väl kom in på sjukhuset var läget kritiskt. Hjärtat kämpade på, njurarna sviktade, han blödde... Det var helt enkelt väldigt, väldigt, illa. Tack & lov svarade han i alla fall tillslut på all antibiotika de pumpade honom full med, så i nuläget har han fått flytta ut från intensiven men kommer att få ligga inne de närmsta veckorna. 
 
Gårdagen var väldigt jobbig för oss alla, men nu känns det i alla fall som om det går åt rätt håll så nu får vi fokusera på att bli friska hela bunten. Hoppas kunna åka dit igen på söndag & då få träffa Pauls pappa - igår kunde nämligen varken Tor eller jag komma in på sjukhuset pga den här eländiga förkylningen. Sämst timing någonsin på att vara sjuk...

Kommentarer
Postat av: Jo

Usch! Skönt att han verkar hämta sig. Ni får hälsa när ni träffar honom.

Svar: Lovar att hälsa! Som det ser ut nu åker vi upp på söndag igen, men jag tror inte att Tor & jag kan träffa honom den här gången heller. Den här förkylningen är SÅ envis & flyttar liksom bara runt. Först halsen, sen bihålorna & nu tror jag att den börjat hålla till nere i lungorna. :(
Ida

2016-08-26 @ 08:52:56
Postat av: Jo

Du får dricka varmt med ingefära och äta vitlök. Krya er alla!

Svar: Vi åt risotto med vitlök i till middag, men jag får nog ta & koka ihop något ingefärigt imorgon - är trött på det här eländet!
Ida

2016-08-27 @ 10:09:07
Postat av: Trillingnöten

Neeeej! Fy tusan vad jobbigt!! Jag tänker på er!

Svar: Nej det är ju inte ett dugg kul när någon så nära blir så där dålig. Igår fick han lunginflammation också, så det gjorde det ju inte bättre. Idag lät han i alla fall piggare på rösten när vi ringde så det är i alla fall något att vara glad för.
Ida

2016-08-27 @ 14:28:42
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0