Prince Edward County...

Vi skulle ju ha åkt till Peele Island som ni kanske kommer ihåg, men så försökte vi boka & stötte på ett liiitet hinder. Vi kunde inte hitta ett B&B som tillät små barn. Eller, det fanns ett men det var fullbokat, alla andra välkomnade barn antingen från 5 eller 12 års ålder. Eftersom Tor inte ens är en meter i stumplästen kändes det rätt kört att försöka mygla in honom som en 13-åring så hela mini-semestern fick pyspunka & jag blev ledsen & trött & bara "MEN SKIT I DET DÅ!"...
 
Spola fram till måndag kväll efter middagen då Paul bara "Jaha, då tar jag hand om disken så kan du gå in & packa". I sann Paul-anda hade han ringt runt typ halva Ontario & tillslut hittat ett ledigt litet B&B på en halvö som heter Prince Edward County. Så i tisdags morse körde vi iväg & landade i noll-internet land!
Det var så himla fint där - massa blått vatten & alldeles fullt av charmiga bondgårdar (första gången jag sett barn quilts & nu måste jag bara måla en liten åt vårt hönshus!)...
& husen var bara så vackra, det var ett enda ständigt pekande åt höger & vänster & "Där vill jag booo!" Fast jag tror att vi tillslut bestämde oss för att köpa det här stället om vi skulle vinna på lotto imorgon:
Vi bodde i en liten vindsvåning ovanför ett bageri i världens minsta by & det tog kanske fem minuter så hade vi blivit mer eller mindre adopterade av byn. Första morgonen tog tex en av bageriets stammisar med oss på en liten bondgårdsutflykt:
Tor fick se getter, guinea hens, ett nyfött lamm & massa höns:
Rida åsna var inte en hitt... ungen skrek som en... men högre än en åsna.
Däremot tyckte han väldigt mycket om de små Jersey kalvarna... Det gjorde jag också. Har tydligen en väldigt svag punkt för kalvar.
Tors favoriter var dock kaninerna som bodde utanför bageriet. Vi hade lätt kunnat spendera dagarna enbart med att sitta & mata dem med klöver. Tors mantra var i princip "Kann in Tors. Tors"
Också så himla gulligt - Jen som ägde bageriet hade bakat en liten kaka åt oss som väntade i vårt kylskåp. Så fint gjort att jag blev alldeles rörd!
Det var en genomhärlig liten feel good semester komplett med en äkta country corn & pork roast där Tor blev bästis med Milfords borgmästare...
antikspan & så fick Tor sin allra första glasskula.
Stor hitt & liten har definitivt lagt till ordet "glass" i minnesbanken!

Kommentarer
Postat av: Jo

Åh vad härligt! Och grattis till bröllopsdagen och grattis på födelsedagen =)

Svar: Tack tack tack! Blev ett väldigt stillsamt firande idag eftersom Tor inte alls mådde bra, men jag fick fyra höns så det vägde upp för alla uteblivna festligheter!
Ida

2016-08-05 @ 10:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0