Liten poncho & grooming...

Vår lilla granne Lucy blev 1-år i söndags så jag virkade en liten poncho åt henne av restgarner.
Tanken var att vi skulle gå dit nu på morgonen & ge den till henne men när jag berättade att vi skulle se Lucy fick jag följande svar av Tor "No mamma, bath, then Lucy". Jag bara "Um, men kan vi gå & se Lucy först & sen bada?". Tydligen inte... "No, bath, clean, then Lucy". Happ, så vi verkar sitta på en liten 2-åring som är väldigt noga med hur han presenterar sig själv. Eller så är det just för att det är Lucy - Tor har nämligen ett SÅNT Lucy crush. I vilket fall, 40 minuter i badet krävdes det innan han var ren nog & vid det laget hade Lucy redan slocknat för sin första sovstund för dagen. Så vi åt lunch & sen blev Tor trött & somnade & lagom tills att han vaknade somnade Lucy för andra gången för dagen... så det bidde inget besök trots att Tor fixat till sig så fint. Vi får alltså försöka igen imorgon. Vilket ger mig tid att fixa runt franskanten ett var till. Är nämligen inte helt hundra nöjd med färgkombinationen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0