No pressure Christmas...

Vet ni... jag bestämde mig för att den bästa julklappen var att helt stunta i all måsten. Så det blev inga köttbullar, janssons, gravlax eller skinka. Jag orkade liksom inte med att stå i köket en dag eller två för att få till ett julbord. Istället åkte vi ut till flygplatsen när det blev dags för lunch & Tor shottade mjölk ur små kaffeförpackningar & vi åt omelett med massa ost & homefries.
Det var bara vi & ett gäng jättegamla gubbar där - så när vi skulle betala notan bjöd ägaren oss. Alltså, jag blev helt löjligt glad, tyckte att det var så fint gjort! Så vi åkte hem, la Tor för sin eftermiddagslur & satte oss & skrev ett gäng julkort till alla våra vänner här i Guelph. Sen gick vi ut & hämtade in vårt 500:e ägg från det här urduktiga små tjejerna:
BÄSTA GÄNGET!
& när Tor vaknade igen tog vi en korg full med ägg på armen, våra julkort & åkte runt på en liten julkorts/ägglämnarvända. Det var så himla mysigt att åka runt, knacka på & lämna ägg till allas juldagsfrukostar. Tror att det får bli en liten jultradition från & med nu, var så roligt att se hur glada alla blev! Väl hemma fortsatte vi med vår no pressure Christmas, så det blev cornmeal scones, ost, sylt & bubbles till middag. Himla lätt, himla gott & det bästa av allt - jag fick tillbringa hela dagen med mina favoritkillar istället för att stå & slava i köket!

Kommentarer
Postat av: Jo

Vad härligt det låter, mys =)

Svar: Det var det! Tror att jag helt enkelt ska ha som tradition att INTE stressa, så får det bli som det vill med maten & allt det andra runt omkring.
Ida

2016-12-27 @ 14:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0