Det bidde fettisdag i alla fall!

Det blev semlor tillslut - hittade ett recept som använde sig av torrjäst & körde på det. Fast i fortsättningen ska jag försöka våga mig på recept med vanlig jäst & bara byta ut den mot torrjäst. Inte fega så mycket! I vilket fall, fick till ett helt gäng vettiga semlor. Enda jag inte var nöjd med var glasen, penslade med mjölk & det gjorde liksom varken till eller från. Jaja, syntes ju inte under florsockret i alla fall!
Hur mottogs de då? Daisy var först väldigt skeptisk, men satte faktiskt i sig hela sin semla tillslut. Det tar jag som väldigt gott betyg, Ms D kan nämligen vara rätt petig.
Anderson tackade så mycket för sin semla & gav den till & med gott betyg verbalt.
Tor? Tja, han verkar följa i gudmor Josefins fotspår & satsade uteslutande på grädden & mandelmassan...

Kommentarer
Postat av: Jo

That's my boy! =) Kanske att han också kan börja äta bullen om 30 år eller så ;)

Svar: Haha! Tog det 30 år innan du tog dig igenom bullen?!
Ida

2016-02-10 @ 07:53:22
Postat av: Jo

Tror det. Fast egentligen var det mandelmassan som var det jobbiga =) Men sedan är det ju ofta som vilken blir torr och tråkig. I år har jag bara ätit en minibulle, den var jättegod =)

Svar: Um, hade väldigt svårt för mandelmassan som yngre & blev väl aldrig något direkt fan. Fixade aldrig marsipan heller - vet inte vad det var som gjorde att jag inte gillade det, men kanske något i konsistensen?
Ida

2016-02-11 @ 08:06:26
Postat av: Jo

Är fortfarande inte ett fan av marsipan. Har lite svårt för prinsesstårta och sånt som har marsipan över sig.

Svar: Samma här, inte ens back in the fat days var det något som jag gillade. Eller... var inget fan av tårta överlag.
Ida

2016-02-19 @ 18:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0