Over sharing...

Det där besöket hos doktorn förresten... När vi väntat klart alla 120 minuter blev vi visade till ett litet undersökningsrum & någon minut senare dök doktorn upp för speed konsultion. Ingen halsodling här inte, utan bara pang på med antibiotikan. Tycker som vanligt att de är hemskt medicinglada här i Kanada... Det räcker med att se lite ledsen ut & så skriver de ut ett gäng recept. I vilket fall. Istället för att stressa vidare tog doktorn ett par minuter åt att nostalgi-titta på Tor som stod på alla fyra & försökte spana ut mellan sina ben. Doktorn:
 
"Åh... Jag minns när mina var så där små. Nu är alla fyra tonåringar. Det är hemskt. Min äldsta dotter... Hennes betyg har blivit sämre & sämre sista året & nu kom vi på henne med att vara beroende av sin mobiltelefon. På riktigt beroende, uppe varje natt mellan 1 & 5 - sexting. Jag gissar att hon gjorde det för att få uppmärksamhet, för det var ju inte ens så att hon skickade bilderna till sin pojkvän. Vi gav henne mobilförbud i en månad, vet ni vad hon gjorde? Hon ANMÄLDE oss till skolans syo för cell phone abuse, jag menar det är inte ens ett riktigt ord!"
 
& här tystnade han & tittade ledset på Paul & mig för någon form av feedback. Dessvärre var det här lite för oväntat mycket over sharing, så vår förmåga att småprata simultandog. Inte ens Paul fick ur sig något vettigt & det hör INTE till vanligheterna. Så den stackars doktorn lommade iväg & lämnade oss med insikten om att det banne mig gäller att hålla sig á jour med teknologin eller så kommer Tor att helt sopa mattan med oss om bara några år!

Kommentarer
Postat av: Alex

hahhahahaaaa vilken otroligt konstig grej att berätta för en patient

Svar: Ja, det var ju liksom inte lite personligt!
Ida

2016-01-29 @ 07:44:14
URL: http://www.swedesa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0