Mushelvete...

Alltså jag orkar inte. Fick precis ett mail från Pauls föräldrar där de skrev att det blivit musinvasion i stugan & vi som fortfarande har en massa saker där sen flytten. Enligt Pauls mamma hade hon bland annat öppnat upp en av lådorna i det rum där vi har våra saker & det hade vält ut möss - fy fasen vad äckligt. Jaha, antar att det här innebär slutet för saker så som min fina sovsäck... Känns så himla trist & tråkigt & jag känner mig så dum för att vi inte tagit itu med det här tidigare, men nu är det ju lite försent att ångra att vi lagrade sakerna där. Anyway, nu är planen att åka upp dit till helgen (om vi kan få Pauls föräldrar att passa Tor, aldrig att jag vill utsätta honom för att vara inne i huset innan vi fått bukt med problemet) & tok röja. Antar att vi i princip kommer att få kasta allt som är gjort av tyg, men jag hoppas i alla fall kunna rädda en del saker. Typ böcker - kan man behålla det även om det sprungit runt en massa möss kring dem? Eller kanske inte, har de kissat ner alltihop är det ju liksom inget jag vill ta med hem till huset. Satan också.

Kommentarer
Postat av: Jo

Alltså fy! Så himla trist. Hoppas att en del saker har klarat sig.

Svar: Jag vet - sämst. Men det är väl bara att försöka lära sig av det hela, inget som har minsta lockelse som musbo får vara där uppe!
Ida

2016-06-02 @ 09:25:51
Postat av: gunilla nardin

Det kan ju vara sa att det ror sig om skogsmoss...de ar ju trots allt inte riktigt lika ackliga som stadsmoss och rattor. Sa radda vad som raddas kan!
Courage!
kram
Gunilla N

Svar: Nej det är tack & lov små skogsmöss, råttor hade ju varit fruktansvärt! Det blev inte att vi åkte upp i helgen trots allt - Pauls mamma har strött så mycket gift kring huset att det kändes bäst att vänta lite.
Ida

2016-06-02 @ 14:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0