Smultron-minnen...

Om Paul tycker att vattenspridare är barndom så är det här en av de saker som jag förknippar med att vara liten!
Sommarens första mogna smultron! Försökte vara snäll & ge det till Tor, men han bara nöp det i två delar & vägrade att ens smaka... Ja ja, his loss & mer till mig! När vi jämnade sidoträdgården till marken förlorade vi en jättetuva med smultron (typ 2 kvadratmeter) men jag har varit rätt aktiv & planterat ut små plantor över tomten så jag hoppas att vi ändå ska få en rätt OK skörd i år. Även om mina ansträngningar i nuläget verkar vara helt bortkastade så är nämligen planen att Tor skall kunna plocka hur mycket smultron på strån som han bara orkar när han blir lite större!
Save

Kommentarer
Postat av: Jo

Åh, smultron! Han lär sig nog när han blir äldre, tills dess får du njuta av att ha dem för dig själv för när han väl upptäcker dem så är det nog slut för dig =)

Svar: Han är rätt skeptisk till ny mat så det kan absolut vara det, sen har han inte börjat gilla hallon än så det kan hända att han trodde att det var det jag bjöd på. Men som sagt, tror absolut att han kommer att bli smultronfrälst för eller senare!
Ida

2016-06-13 @ 08:58:52
Postat av: Anonym

Oj vilka fina barndomsminnen! Han kommer att älska dem om ett par år kanske. Till dess får du njuta av dem!
Kram
Gunilla

Svar: Inte en så dålig lott det heller - jag får känna mig generös som bjuder men får äta alla goda bär själv! Hade kunnat vara sämre! :)
Ida

2016-06-13 @ 13:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0