Summer corn...

En sak som andas sommar här är majs. Ontario-majsen är inte färdig än, men jag fick sånt himla sug häromdagen att vi var tvugna att köpa lite från USA. Inte något jag vanligtvis gör (GMO) men jag fick någon form av tunnelseende i affären, så nu väljer jag att se på det som ett litet engångs guilty pleasure. Tor har hitintills avfärdat allt vad majs heter, men corn on the cob var tydligen en annan femma än de frysta majskorn jag serverat tidigare.
Vanligtvis är Tor en liten carnivor, men idag struntade han helt i den rödvinsmarinerade lövbiff jag stekt på grillen & ville bara äta majs. Lite synd eftersom det kanske var det godaste jag lagat på den här sidan nyår...
Men å andra sidan, så här mycket grönsaker har nog Tor inte fått i sig sedan han var yttepytte & man kunde tvinga i honom vad som helst utom avokado!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0