En liten virkad poncho!

Det är farligt att virka, för det finns liksom alltid ett nytt projekt som lockar & så får man ett gäng ofärdiga projekt (UFOs) som hänger kvar i huset & ger en dåligt samvete. Det & så köper man på sig mer garn - allt garn - & någonstans så inser man kanske att det helt enkelt inte finns dagar kvar i livet för att hinna arbeta sig igenom allt det där extra garnet. Så i år bestämde jag mig för att jag faktiskt MÅSTE beta av ett par gamla projekt/använda upp gammalt garn. Först ut att åka på projekt repa upp var en liten kofta som jag började på för evigheter sen & sen gav jag mig på den här ofärdiga filten:
Paul lät som sju svåra år när jag började repa upp & ylade över allt arbete jag lagt ner, men jag tyckte bara att det kändes skönt! Just det här UFOt blev liksom aldrig bra när jag försökte sy ihop det & så kändes inte färgkombinationerna alldeles klockrena heller (hade ingen plan när jag virkade blommorna - dålig idé). Vad det bidde istället? En liten poncho som jag gav till Tors kusin Anais nu i påskas. Så otroligt mycket nöjdare över hur den blev! Hann dessvärre aldrig ta ett kort på den innan jag gav bort den (hej sista minuten som vanligt) men jag fick just det här kortet av en liten vårig tjej på promenad!
Klart värt att slita upp filten för & nu har jag blodad tand på att göra mig av med mer gammalt garn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0