Food Huggers - så smart!

Jag har ju förklarat krig mot gladpacken här i huset & jag tycker faktiskt att det går väldigt bra! Får fortfarande impulsen att packa in allt i plast, men "kommer på mig" själv i tid & väljer ett annat alternativ. En sak har jag dock inte lyckats komma på en plastfrilösning för - alla halva grönsaker & frukter. Äter jag en halv tomat till lunch, eller använder en halv lök till middagen, ja då har plasten varit det enda som riktigt fungerat. Fram tills igår - för då hittade jag de här små smarta "locken" när vi var & handlade! 
BPA-fri silicon som man bara trär på sina halva grönsaker & sen tvättar rent på nolltid, hur brilliant?! Precis vad jag har gått runt & önskat att jag haft - en sån där idé som jag önskar att jag hade kommit på innan & förverkligat själv!

Kommentarer
Postat av: Jo

Wow! Bra idé! Undrar om de finns här...

Svar: Finns de inte i affären kanske du kan checka om amazon säljer dem & hittar du dem inte så kommer du ju hit i sommar i vilket fall!
Ida

2016-03-15 @ 09:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0