No hens, so sad...

På helgerna, då jag ju egentligen har tid, tycker jag ofta att det är SÅ trögt att laga mat. Det är liksom hundra gånger roligare att hänga med familjen & sen köra takeout till middag. Men igår fick jag något slags energiryck efter att Tor somnat in & bestämde mig för att laga all helgens mat. Svängde först ihop keso & spenat cannelloni & arbetade mig sedan vidare på den här köttgrytan. Rotade fram en fin bit av vår "glada ko" från frysen, öppnade upp en bättre flaska rött för att få till en riktigt härlig mustig gryta & kände mig så himla nöjd! Tio minuter innan grytan var klar vaknade dock Tor upp & eftersom klockan vid det här laget var tio i tolv var jag helt säker på att det inte bara var Tor som skulle ammas till sömns utan även jag. Så jag bad Paul ta av grytan när allt var klart & gick & la mig. En timme & 40 minuter senare vaknade jag av att "grytdoften" låg tung i huset... Paul sov som en död i soffan & min fina gryta stod & torrkokade i köket. Det kan hända att jag blev HEMSKT arg. Det kan hända att jag fortfarande var lite trött. Det kan hända att mina prioriteringar inte var glasklara...
 
Moi - DU SOMNADE IFRÅN GRYTAN!!!
Paul - What, shit..
Moi - Vi hade kunnat DÖÖÖ förstår du väl, brunnit inne allihopa! Tor hade kunnat dö, du hade kunnat dö, jag hade kunnat dö, katterna hade kunnat dö & hönsen hade inte dött för de har vi ju inte än - men det hade inte BLIVIT NÅGRA HÖNS FÖR VI HADE VARIT DÖDA för att du inte kunde klara av ditt enda jobb med grythelvetet. INGA HÖNS!!!!
 
Sen gick jag & la mig & kraschade på direkten & idag känner jag väl liiite att fokuset kanske låg lite väl mycket på hönses ickevara i det Chvostekska hushållet...

Kommentarer
Postat av: Jo

Haha! Skönt att kunna skratta åt det men fy vad läskigt. Har själv råkat somna ifrån en soppa men lyckades som tur var vakna i tid. Väldigt läskigt.

Svar: Jätte läskigt, det kan ju verkligen gå hur illa som helst. Men har lärt mig en läxa nu, i fall att det någonsin lagas mat sent igen sätter vi alarmet på telefonen när tillagningstiden är slut!
Ida

2016-03-11 @ 07:35:02
Postat av: Silverbean

Hahahahahaha, läskigt förstås men också jätteroligt skrivet. Dina hönor har bjudit på morgonens fniss och då finns de inte ens ännu,

Svar: Bästa hönsen! Tur att vi inte dog hela bunten så att vi fortfarande kan skaffa dem! :)
Ida

2016-03-13 @ 12:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0