Of course we'll have a hoop house!

Ibland tänker jag på det första huset vi budade på här i Guelph & känner SÅN tacksamhet till det par som hann köpa det precis innan vi la vårt bud. För även om det var ett väldigt sött litet hus så hade det en jätteliten trädgård. Vi hade fått rum med ett gäng utemöbler, katterna & en grill - inget mer. Här där vi bor nu har vi kanske tio gånger så mycket trädgård & även om det känns lite övermäktigt då & då så har jag andra dagar då jag planerar för varje centimeter & till & mer önskar att vi hade ännu lite mer! Som idag när vi åt middag & började prata om att bygga ett hoop house (vad heter det på svenska?). Hade varit så opraktiskt om vi fått det där första huset - då hade vi liksom bara suttit på en inplastad utegård & noll övrig trädgård. Här... här är det mer en fråga om hur stort vi vill ha det. Jag inser att trädgårds-space kanske inte är något som gemene svensk hetsar upp sig så där jättemycket över, men efter alla år med pyttiga Toronto-trädgårdar så känns det som världens lyx att sitta på så mycket mark!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Växthus är det första ordet jag kommer på, någon annan kanske hat ett bättre förslag?

Det finns alltid en mening till allt som händer, och se så bra det blev i slutändan <3

Svar: Växthus var det enda jag kunde komma på också. så då kör jag på det så länge! :)
Ida

2016-03-04 @ 06:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0