Lite depp & motgift...

Vissa dagar är Sverigelängtet definitivt starkare än andra dagar - som idag till exempel. Bästa Jo´s födelsedag (HIPP HIPP HURRA!) & Eurovision... & så sitter man fast här där folk inte ens hört talas om det senare. Suck på den.
 
Eftersom jag vaknade upp & kände mig lite liten så såg Paul till att vi hade saker på schemat hela dagen. Bättre så, annars tänker jag för mycket & blir ännu mer ledsen & det är ju hemskt bortkastat på en lördag. Så, vi gjorde det bästa av dagen istället! Först körde vi till Cambridge & kittade upp Tor på sommargarderob. För att shoppa pyttesmå kläder är terapi på hög nivå - allt är sött, man behöver inte prova & det kostar så himla lite i jämförelse med vuxna kläder att man kan känner att man gör kap på kap! Sen blev det våfflor till lunch & så gick vi på husvisning hos vår granne. Inte för att vi tänker flytta över gatan utan mest för att vi var så himla nyfikna. Har aldrig varit inne i huset, men hennes trädgård är sjukt fin, så vi tänkte att det nog var lika fint inne. But niet. Kanske att folk liksom bara har ork till att göra en sak ordentligt, antingen trädgården eller hemmet & är man ensam så får en av de områdena stryka på foten? Anyway, vi har ett par vänner som är intresserade av huset men som inte kunde gå på den öppna visningen, så vi passade även på att checka läget åt dem & Paul förvandlades till en sån där riktigt stereotyp visningsmänniska. Ni vet, går runt & påpekar fel & brister högt för att avskräcka andra köpare. Sånt där fixar jag så dåligt, skäms typ ihjäl, så jag är så sjukt glad för att vi aldrig behövde gå på en öppen visning för vårt hus! I vilket fall, när vi var klara kände jag lite inredningsångest eftersom vi numera bara hänger i trädgården så jag gick hem & spacklade taket i Tors rum. Vill liksom inte hamna i samma fåra som vår granne - men perfekt trädgård & ett hem där linoleumplattorna lossnat från golvet...

Kommentarer
Postat av: Jo

Åh, tack så mycket! Vi kanske kan fira lite när jag kommer i sommar?

Kul du formulerade dig, som att de har hört talas om mig =) Vi tittade inte på Eurovision, det blev bio istället (Captain America). Fast vi kom hem lagom till de sista rösterna vilket var ganska spännande. Jag har för mig att det är möjligt att se det på svt i hela världen, men jag kanske har fel?

Stor kram! Vi kanske kan skypa någon dag snart?

Svar: Absolut - firande står helt klart på besöksagendan!
& vi måste Skypa snart, saknar dig! När hade det fungerat? Jag kan inte fredag men imorgon eller på torsdag hade gått.
Ida

2016-05-15 @ 16:34:58
Postat av: Jo

Ja, imorgon (dvs torsdag) funkar för mig! Samma tid som vanligt, 19?

Svar: Jag måste erkänna att jag helt glömde att checka bloggen igårkväll (somnade ihop med Tor) & imorse - så jag hade ingen aning om att vi hade Skype-date idag. Du behöver alltså inte alls känna dåligt samvete för att du glömde bort det! :) Vi får försöka igen nästa vecka istället. Jag kan alla dagar utom måndag.
Ida

2016-05-18 @ 10:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0