Growing cauliflower!

Igårnatt fick vi vår första riktiga frost, så nu blir det tyvärr inga fler tomater innan nästa sommar. Men lite finns det fortfarande att skörda där ute - som min allra första blomkål!
Kanske inget jag kanske kommer att börja odla i större mängder, de tar sjukt lång tid att växa till sig & kräver väldigt mycket plats, men ändå rätt häftigt att gå ut & plocka bara sådär! Blev blomkålssoppa till middag idag & imorgon får det nog bli blomkålsmos av resten. Den vägde in på 1.4kg så det är lite att arbeta sig igenom... Sen har jag fortfarande ett gäng pumpor där ute som jag måste plocka in de närmsta dagarna - Halloween är ju precis runt hörnet så det känns som läge att laga en massa pumpabaserade saker!

Kommentarer
Postat av: Jo

Wow! Vilken bamsing!

Svar: Ja, sjukt nöjd! Men som sagt, kanske något man ska satsa på om man har lite mer utrymme!
Ida

2016-10-27 @ 12:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0