But I saved three more!

Livet med höns... finns alltid utrymme för nya oväntade situationer. Gårdagen var så himla fin, soligt & 22 grader varmt - underbart! Hönsen, Tor & jag påtade på i trädgården & sen behövde människodelen av familjen gå in av någon anledning & väl inne i huset blev det helt plötsligt tvärmörkt. Så där "tända lampan fastän det bara är 2 på eftermiddagenmörkt". Stormen kom in helt utan förvarning - verkligen blixtsnabbt. Regnet VRÄKTE ner, åskan dånade & sen började det smälla något helt vansinnigt. Tumnagelstora hagel & så slog det mig... hönsen, vad hade hänt med dem? Hade de hunnit tillbaka in i hönshuset? Rusade in i badrummet & kikade ut från badrumsfönstret & fick se världens mest ledsna/panikslagna hönsflock. De stod tryckta mot staketet & försökte desperat söka skydd av varandra allt medan haglet hamrade ner på deras stackars små genomdränkta kroppar. PANIKEN! Det fanns liksom bara ett alternativ, ut i vansinnet. Blixtar kors & tvärs över himlen, svidande hagel... Roffade åt mig höna nummer ett & rusade iväg med henne till hönshuset som världens american football spelare, frammåtböjd med hönsstackaren tryckt mot magen så att hon inte skulle träffas av mer hagel. Tillbaka efter höna nummer två, samma procedur. Men när jag kom tillbaka för de sista två hönorna var de i sånt upplösningstillstånd att de sprang runt i total panik & det gick helt enkelt inte att få tag på dem. Så med flaxande armar, skrik & massa spring lyckades jag fösa dem in under Pauls arbetsbänk som stod någon meter bort. 
 
Coincidentially råkade det här också vara dagen då Paul räddade en rödhake som flög in på hans tåg in mot Toronto. Han lyckades fånga den i en jacka & släppte sen ut den till allmänna applåder, hurrarop & blev till & med kallad för "the bird wisperer". Jag då... hur mottogs min räddningsinsats? Dyngsur in på bara trosorna sprang jag in i köket & möttes av Tor, som skakade på huvudet & bara "Oh dear mamma...". Alltså inte lika mycket hjältestatus där inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0