In memory...

Igår begravdes farmor & vi kunde ju som jag tidigare nämnt inte närvara. Vilket kändes väldigt kluvet. För även om det kändes helt rätt att inte utsätta Tor för ännu en lång resa så... ja men jag hade ju aldrig kunnat föreställa mig att inte vara med på farmors begravning! Har mått dåligt över det här hela veckan, så onsdagkväll tokstädade Paul & jag hela huset efter att vi lagt Tor. När jag inte mår helt hundra blir det nämligen sju resor värre om det dessutom är stökigt. Det låter kanske trivialt, men det gjorde verkligen så att det kändes lite lättare när jag vaknade upp igårmorse. Sen harvade Tor & jag oss igenom dagen tills Paul kom hem med det tidigaste tåget & så fort han var hemma tog vi en stor påse med mat till brandstationen. Ett par gånger per år kör de nämligen en food-drive där de samlar in mat till behövande familjer & igår var första dagen för vårinsamlingen. Eftersom farmor var den mest generösa människa jag någonsin träffat kändes det fint att göra något i den andan. Så vi fyllde donationspåsen med saker så som tonfiskkonserver, olika typer av frukostflingor, te, bönor, pasta, tvål & babywipes. Knackade på hos brandstationen i absolut iskallt spöregn & blev insläpta av en supergullig brandman som tackade oss så mycket & tog med Tor på en liten tur av brandbilarna. Den lyckan... så fint mitt i sorgen. 
 
Avslutade dagen med att tända ljus vid den hortensia vi köpt "till farmor". Hortensia har alltid varit vår familjs morsdagsblomma, så när jag såg en vit på affären kändes det som en perfekt liten hyllning tills dess att jag kan plantera vårt minnesträd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0