Växtspurt & uppviglare!

Kycklingar är helt fantastiska - de växer snabbare än vad som egentligen känns möjligt. Jag kan på riktigt se skillnad från dag till dag, ibland även från morgon till kväll! De där små dunbollarna som vi hade för en vecka sen är numera ett minne blott...
Men de är fortfarande himla söta & pipiga! Vid det här laget kan vi se skillnad på alla tre & det känns som om de börjar få lite mer personlighet. Eller, så här, den där lilla rumpan till höger i bild är den här kullens uppviglare. Medan de andra två äter fint står hon mitt i maten & sprättar runt den som en galning. Hon gräver gropar så att vattnet blir helt igenslammat av sågspån & när jag klappar dem pickar hon som en tok på mina diamantringar. Innan vi skaffade höns fick vi höra att det alltid finns en som är "the one" & det är alldeles klart att det här gäller även för väldigt små höns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0