Well I like it...

Vissa saker är jag sämst på, typ boka klipptid - så det är ungefär hundra år sen jag senast klippte mig (på riktigt cirka 1 år). Så under helgen när jag låg på soffan & hade träningsvärk efter allt målande (japp, man kan få träningsverk av det om man målar tillräckligt länge) tog Paul & smygbokade in mig för att jag skulle få lite egentid. Idag var det dags & jag som vanligtvis bara klipper topparna fick någotslags bryt & bara "KLIPP AV DET!". Gissar på att cirka 20cm rök i nacken & lite mindre fram...
Jag är för ovanlighetes skull jättenöjd (hårklipp brukar alltid innebära ångest från min sida), men familjens reaktion var kanske inte helt optimal.
 
Paul, "Hm, so it's longer at the front?"
Moi, "It's called a lob"
Paul, "I think it's more like a reverse mullet, all business in the back and party in the front!"
 
Tor då?
 
Moi, "Gillar du mammas nya frisyr?"
Tor, "No."
Moi, "Oh."
Tor, "Mammas hair broken. Fix it."

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag gillar det! Du passa jättebra i looben, skitsnyggt!

Svar: Men tack - kul med härlig respons istället för "reverse mullet". :)
Ida

2017-02-01 @ 06:32:41
Postat av: Jo

Jättefint! De är killar, de kan inte sånt där ;)

Svar: Vi säger så... Tor kommer ju också undan med att han är 2år & gillar att säga nej till det mesta. I fortsättningen får jag tänka till lite & istället fråga "Tycker du mammas hår blev fult?"
Ida

2017-02-01 @ 08:25:42
Postat av: Jo

Haha! Smart ;)

2017-02-02 @ 15:02:27
Postat av: Maria Årzén

Men verkligen jättefiiint!!

Svar: Åh tack! Det känns ännu bättre nu när jag har tvättat det & stylat det själv, så nöjd!
Ida

2017-02-04 @ 20:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0