Cancer är skit...

Hej gänget... Det har inte varit någon bra dag. Jag fick sämsta tänkbara nyheter från Sverige & har spenderat merparten av dagen med att gråta samt försöka rodda upp en resa hem på snabbast möjligast tid. Halvvägs igenom processen att boka flygbiljetter kom jag dock på att Tor inte har något pass, så jag avslutade tack & lov innan jag hann boka något & så åkte vi iväg & tog passfoton.
Som synes på Tors min - kass dag i Casa Chvostek...
 
Som det ser ut nu får vi Tors pass om 10 dagar, så vi åker någon gång i början av februari. Paul på två veckor & Tor & jag på obestämd tid. Hur Paul ska klara sig utan sin dagliga Tordos vet jag inte i nuläget, inte heller vem som ska ta hand om katter & höns, allt är liksom uppe i luften just nu - men jag antar att vi tar oss igenom det på något sätt.
 
Men vi kan väl avsluta med något som är alldeles, alldeles, säkert - fuck cancer.
Save

Kommentarer
Postat av: M

❤️

Svar: Tack!
Ida

2017-01-19 @ 05:31:00
Postat av: Gunnar Jansson

Ja utan pass är det svårt att åka. Vi kan tänka i olika banor kring flygplatser, och upphämtning.
Luleå är närmast, men då får ni nog hyra bil.
Umeå kan Leila hämta (är ledig på fredagar), och är Magnus hemma kan man först stanna där.
Östersund kan jag hämta om det är en fredag efter kl 16.00.
Är bara ledig på helger nuförtiden.
Gunnar

Svar: Vi satsar på Umeå. Det brukar vara mest avgångar & bäst priser. Efter ett transatlantiskt flyg med Tor känns det inte direkt som läge att vänta jättelänge på anknytande flyg...
Ida

2017-01-19 @ 08:46:30
Postat av: Jo

Fuck fucking cancer! Om du vill prata bara lite kort går det ju att köra telefon via Facebook. Eller en kort videochat. Säg en tid så är jag där, behöver som sagt inte vara något avancerat.
STOR kram!

Svar: Ja det är sämst, så är det bara. Hade jättegärna velat Skypa, men missade ditt meddelande idag. Imorgon åker vi upp till Pauls föräldrar för att hjälpa till med packandet (för en kris räcker liksom inte), men kanske på söndag eller till veckan? Vi kommer ju att åka igenom Stockholm så vi måste se till att ses - behöver en Jo kram för att tackla att farmor är så sjuk.
Ida

2017-01-19 @ 09:38:40
Postat av: Jo

Jag är bara upptagen mellan 13-14 idag annars kan du ringa när som helst.

2017-01-19 @ 10:36:34
Postat av: gunnar

Kan man söka intermistiskt pass för Tor?
Det borde gå snabbare.
Gunnar

Svar: Vi har fått igenom en passansökan som ska vara klar på torsdag, så en vecka istället för 10 dagar.
Ida

2017-01-19 @ 10:53:10
Postat av: Ingrid

:( Låter inte kul alls. Tänker på er. Kramar från vår skara. Säg till om du behöver något.

Svar: Tack Ingrid. Nej det är inget kul just nu & roligare lär det inte bli - men vi får se till att komma hem så snabbt vi går för att i alla fall få lite tid med farmor.
Ida

2017-01-19 @ 13:01:36
Postat av: Malin C

Usch fy fan. Finner inga bättre ord än så. Skickar varma tankar och kramar.

Svar: Nej det är väl ett ganska bra sätt att sammanfatta det hela på - fy fan. Men tack för omtanken, det värmer!
Ida

2017-01-19 @ 15:35:30
Postat av: Camilla

Fuck cancer!! Hemska j*vla skitsjukdom!!
Säg till om jag mot förmodan kan göra något?

Massa kramar ❤

Svar: Tack Camilla! I nuläget är det bara att försöka komma hem inom en vettig tidsram som gäller, men jag uppskattar verkligen att du erbjuder dig!
& cancer är verkligen bara helt vidrigt. Blir så ledsen & trött när jag tänker på hur många fina människor jag känt som gått bort pga av detta gissel.

Kram
Ida

2017-01-19 @ 17:06:46
Postat av: Ann Rumbleinthearctic

Var i samma sits för ett par månader sedan, fast mer abrupt. Mamma bara dog sådär över en dag, kroppspulsådern. Känns så jäkla trist när man är på andra sidan jordklotet.
❤️ kram!

Svar: Nej så hemskt, jag beklagar sorgen. Måste ju ha varit en otrolig chock när det kommer så där snabbt. Befinner mig ju inte i en höjdarsituation direkt själv just nu, men jag har i alla fall lite tid att förlika mig med det som komma skall. Stor kram till dig!
Ida

2017-01-19 @ 19:38:33
URL: http://ann-olsson.squarespace.com/
Postat av: Anna

💕💕 Styrkekramar!

Svar: Tack!
Ida

2017-01-19 @ 21:23:51
Postat av: Jo

Söndag funkar jättebra! Vilken tid?

Lycka till med packandet. Jag tänkte också på att ev olycka sällan kommer ensamt men nu känner jag att universum har tagit i lite väl mycket.

Svar: Vi åker hem från Newmarket idag (lördag), så jag får se hur sent vi kommer hem/kliver upp imorgon. Men kanske kring 1-tiden?
Ida

2017-01-20 @ 09:15:21
Postat av: Anonym

Åååå, sjuuuk sjukdom och drabbad förfärligt i vinter. FUCK JÄVLA CANCER!!!

Svar: Kan bara hålla med, fuck cancer. Blir så ledsen när jag tänker på hur många som drabbas av det här eländet.
Ida

2017-01-20 @ 19:31:38
Postat av: Jo

Då sitter jag redo =)

Svar: Argh, förlåt... Har liksom inte koll på saker & ting i nuläget & stressar runt så mycket att jag glömmer typ allt & alla. Men jag försöker att lägga in en påminnelse till nästa gång, vi kan väl satsa på att pratas vid när biljetterna är bokade?
Ida

2017-01-22 @ 10:08:27
Postat av: Jo

Det blir bra =) Lycka till med allt!

2017-01-24 @ 09:36:12
Postat av: Trillingnöten

Så ledsen att jag inte kikat in här på ett tag!!! Blä för cancer!! Tänker på dig!

Svar: Tack! Vi är i Sverige nu & väntar på att bli klara med vår karantän (så att vi inte har fått någon förkylning på flyget) innan vi kan åka & se farmor.
Ida

2017-02-05 @ 14:39:34
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0