Måste hålla ut ett par dagar till...

Jag har glömt att rapportera kring flyttkaoset - alltså vilket mastodontprojekt. ALLT måste vara klart till på onsdag, så Paul tog en flexdag i fredags & så åkte vi upp & arbetade ihjäl oss fram till klockan 6 igår. Jag har städat endel men mestadels fokuserat på att spackla & måla om trötta väggar. Hitintills har jag hunnit tackla följande:
 
- Spackat & målat två lager färg i halva köket (köket har en avdelare i mitten, så hinner jag inte andra halvan så fungerar det, men jag hoppas få till hela köket innan deadline)
- Målat ett lager färg på alla dörrkarmar & golvlister i köket
- Målat alla lister i hallen + ett lager grundfärg på väggarna
- Målat om hela badrummet som ligger i anknytning till Pauls föräldrars sovrum. Hann också spackla en massa hål, måla fönsterkarmen samt spraymåla deras off-gula badrumsspegel i silver
 
... & that is it tror jag. Har i ärlighetens namn varit så trött idag att jag fortfarande inte tänker helt klart. Hjärnan är trött & kroppen är ännu tröttare. Armarna är värst, de värker som efter världens träningspass. Hoppas att det ska kännas bättre imorgon, för klockan 5 på eftermiddagen rullar den första flyttbilen in här i Guelph med destination förrådsutrymmet. Tanken är att Paul & jag ska hålla i hela avlastningsproceduren & sen när det är klart åker vi upp igen & fortsätter jobba tills vi inte orkar stå på benen igen. Tisdag jobbar Paul, så då får jag försöka jobba samt underhålla Tor samtidigt - men jag hoppas få klart hallen samt kaaanske måla en fondvägg i Pauls föräldrars sovrum. I nuläget är det en orgie i olika mörkblå nyanser, så jag tänker att en vit fondvägg hade lättat upp lite...

Kommentarer
Postat av: Jo

Ojoj, du är inte dålig du. Lycka till och hör av dig när du kan/orkar prata. Behöver ju veta lite om er resa så att vi förhoppningsvis kan ses en liten stund iaf.

Stor kram!

Svar: Även om det har varit mycket jobb som tar på energin har det ändå varit bra att tvingas ta tag i olika projekt. Jag mår alltid allra sämst om jag inte har något att göra, så det här har varit perfekt. Finns HUR mycket som helst att dona med i deras hus, så det tar liksom aldrig slut på saker att fokusera energi på.
Ida

2017-01-23 @ 10:54:27
Postat av: Gunilla N

Bra sätt att leda bort tankarna på.
Kram

Svar: Japp, 14 timmars arbete per dag gör att man inte hinner ligga & tänka så mycket innan man somnar! Kram
Ida

2017-01-27 @ 12:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0