Prepping for the family Christmas...

Eftersom vi nästan aldrig är på samma ställe under julen skjuter vi alltid på Pauls familjs julfirande tills alla är tillbaka. Vissa år har det inte blivit av förrän i februari, men i år kunde vi enas om ett tidigare datum så på lördag kör vi det sista julrycket. De flesta av oss vill inte ha mer prylar, så jag har försökt tänka till lite kring julklapparna & inte bara älga iväg & köpa massa pryttel. Till Tors kusin köpte jag tex en hel låda med kläder en storlek upp så att de har lite i reserv när hon vuxit ur sin nuvarande storlek. Jag vet att åtmintone jag älskar att ha ett litet lager av större storlekar - känns så ofta som Tor helt plötsligt växt ut ALLT på samma gång & då är det perfekt att inte behöva rusa ut & köpa en helt ny garderob på en & samma gång.
Köpte allt på en helt fantastisk affär som heter "Once Upon a Child" som säljer lätt begagnade barnkläder. Eftersom jag lyckades pricka in deras mellandagsrea fick jag hela kartongen för $15, alltså bara lite mer än 100kr. För Tommy Hilfiger, Ralph Lauren & Gap... inte klokt egentligen! På det personliga planet måste jag erkänna att jag bara älskar att köpa kläder åt Lou, flick-kläder är ju bara så mycket roligare att köpa än killkläder. Älskar att det är så färgglatt & fina material. Killkläder är så ofta murriga eller i äckliga sporttyger (för att inte nämna idiotiska prints). Happ, vidare då... Tors gudmor Sandra ska fira med oss & hon är i princip omöjlig att köpa något åt eftersom hennes enda intresse är klättring & hon har allt man kan tänka sig när det kommer till klätterprylar. Så Paul & jag har ångestat fem varv runt innan jag kom på att jag kunde teckna hennes mest älskade alpina övernattnings-stugor:
Hade ju varit bra om jag kommit på det här lite tidigare än igårkväll så att jag hade kunnat lägga ännu mer tid på detaljer (& hade jag haft ett par dagar på mig hade jag älskat att testa att färglägga), men jag hoppas att hon kommer att bli glad. Känns i alla fall lite mer personligt än att bara hänga upp ett färdigköpt print på väggen!
 
Nu är det stora problemet Pauls föräldrar... De vill ju flytta, så materiella ting känns som sämsta möjliga saken att ge till dem. I don't know, kanske bara ett presentkort på LCBO (motsvarande Systembolaget). Baserat på mina egna erfarenheter när det kommer till att flytta så behövs det en drink eller två för att stå ut med eländet!

Kommentarer
Postat av: Ann Rumbleinthearctic

Wow! Vilken teckning! Vad duktig du är! Jag tror att det där kommer att bli en toppen present. Om jag skulle fått en sådan hade jag varit helt lyrisk :)

Svar: Men tack! Jag har alltid älskat att teckna & den här typen av skisser är bland det roligaste jag vet. Hade jag haft mer egentid hade jag lätt lagt det på just den här typen av projekt.
Ida

2017-01-06 @ 19:59:54
URL: http://ann-olsson.squarespace.com/blog
Postat av: Malin%252520C

Åh vilka fina presenter! Verkligen omtänksamma.

Svar: Tack! Har gett bort tavlan (julmiddagen blev inställd tillsvidare pga influensa) & det blev väldigt populär så det kändes som välinvesterad tid!
Ida

2017-01-07 @ 06:34:06
Postat av: Anonym

Sticka,virka,teckna...etc...etc...Alltså Ida..Du är ju fantastiskt allsidig.Så begåvad och samtidigt ödmjuk

Svar: Tack tack tack! Faaast... jag kan inte sticka ett endaste dugg. Var bara tvungen att påpeka, ödmjukheten du vet. :)
Ida

2017-01-07 @ 19:48:55
Postat av: Anonym

Du förtjänar berömmet.
Sug åt dig.
Kram
Gunilla N

Svar: Åh men tack - det värmer så mycket! Kram!
Ida

2017-01-07 @ 19:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0