22 weeks!

Men CHEEECKA!!!
Vaknade upp på så dåligt humör i morse & så travade jag argt ut i trädgården & möttes av det här - vårt allra första blå cream legbar ägg. DOG av lycka!!! Åh vad vi har väntat på det här! Ska nämligen vara helt ärlig, bortsett från första veckan när kycklingarna var pyttesmå så var det ju inte jätteroligt att föda upp baby chicks från scratch. De är så jävla elaka & lynniga tills de blir könsmogna att man liksom bara vill hiva ner dem i grytan med huvudet först. Men så blev de 20 veckor gamla & det var som om en strömbrytare slog på i skallen & de bara "men vänta, hon kommer med mat & vatten varje dag & städar vårt hus & försöker klappa oss... kanske att hon inte vill döda oss i alla fall?!" & nu följer de efter mig som små hundar. De går faktiskt så pass fot att jag snubblade på en idag & tappade en lampa i marken... Men tillbaka till ägget - eller äggen - för ett par timmar senare fick vi ytterligare ett ägg levererat! Det var i & för sig pyttelitet, men det spelar inte så stor roll - har man väntat i nästan 22 veckor (de blir 22 veckor imorgon) på leverans så firar man oavsett om ägget väger 62g eller 37g (jo men KLART jag var tvungen att väga båda)! Så det blev bubbly ikväll, med självklar skål för Queen Mary, Sisu & Chick-A-Boom!

Kommentarer
Postat av: Jo

Vad kul! Grattis =)

Svar: Tack! Jag är helt löjligt glad över detta & känner redan nu att det behövs mer höns... o_O
Ida

2017-09-18 @ 02:50:39
Postat av: Rebecka

Grattis! Hur går det med badrumsrenoveringen? Är ju jättespännande att läsa :)

Svar: Tack! Åh det går SÅÅÅ långsamt - men Paul har i alla fall fått upp en lampa i helgen, så vi behöver inte längre duscha till skenet av en byggplats-spotlight. Jumpy claps...
Ida

2017-09-20 @ 15:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0