Dagisbaciller & 60år som gifta!

Tor blev pyttelite sjuk efter förskolan i fredags - typ lite snuva... Vilket har inneburit att Paul varit ute ur räkningen fram tills igår. Så det blev lite bloggtorka här eftersom jag fått dra dubbla pass. Dagisbaciller alltså, inte något vi stiftat bekantskap med förrän nu & det var ju helt klart något vi hade kunnat vara utan! MEN. Eftersom det varit bild & idé-torka här i nästan en vecka tänker jag att jag kompenserar med bild-bonanza från Pauls föräldrars 60-årsfirande. För som sagt, de firade ju 60-år som gifta för någon vecka sen & det var så klart tvunget att firas. Eftersom varken Paul eller hans syster fick ändan ur ryckte jag tag i planerandet & fick ihop följande lilla körschema för dagen...
 
På morgonen levererade Paul en inbjudan till sina föräldrar med tillhörande heliumballonger - för klart att man måste ha ballonger när man firar något så här stort! Inbjudningen är jag sjukt nöjd med, för förrutom lokal & värd är den en EXAKT kopia av Pauls föräldrars bröllopsinbjudan. Paul lyckades till & med hitta samma font som jag kunde använda i InDesign! 
När man firar 60-årig bröllopsdag här i Kanada kan man ansöka om ett grattulationsbrev från deras governor general (typ drottningens ställföreträdare om jag förstått det rätt) samt drottningen & Pauls mamma hade skickat in båda förfrågningarna & fått svar från båda så eftersom vi viste att hon ville visa breven på deras bröllopsdag bestämde vi oss för att boka in hela familjen för High Tea på vårt urmysiga lilla café som ligger längsmed ån vi bor bredvid. Dessvärre har jag inga foton från det men det var helt & hållet för att vi var så upptagna med att dricka te & äta fantastiska snittar & scones. SÅ FESTLIGT & FINT! Samt ett perfekt tillfälle att presentera brevet från drottningen för vad är väl mer engelskt än high tea?! Efter det överraskade vi med familjefoton - så här kommer en hel drös med bilder på oss & Tor... Det finns naturligtvis en massa bra bilder på alla andra också men känner mig inte helt OK med att dela dem helt hejdlöst utan att ha tillåtelse först... Men en bild måste vi ju ha på själva "brudparet"!
& en på den & deras enda kvarvarande brudtärna - samt tidernas lilla foto-apa...
När vi köpte ballongerna fick Tor syn på en liten gul bulldozer som han blev helt kär i, så den blev en ständig följeslagare genom hela fotoserien...
Måste också dela ett kort på Tor & hans lilla kusin Lou... Titta så fint de leker! I typ en sekund, det var dessvärre ungefär det enda kortet där Lou inte nöp eller sparkade Tor...
Annars var det mest ett evigt rännande efter dem - Tor gråtandes & Lou skrattandes - eller ytterligare en vända av milda förmaningar...
Så vi fick dela upp oss lite & köra separata familjefoton & det gjorde underverk för Tors humör!
Vilket man ju får förstå, det är väl ingen som hade valt "bli nypt & jagad" framför "leka & skratta".
& så avslutade vi kvällen hemma hos oss med en massa flaskor bubbel, god middag & confettiregn & jag känner så här i efterhand att vi fick ihop det himla bra. En sak som jag verkligen hade velat göra men som föll igenom var att hitta ett kort på deras bröllopstårta så att vi hade kunnat servera en kopia av det översta lagret som efterrätt... men å andra sidan var vi alla så mätta efter allt sconesfrossande + middagen att alla valde bort dessert. Fast alltså wowfaktorn på något sånt hade verkligen varit helt grym! Jaja, de får väl helt enkelt fortsätta vara gifta 10 år till så har jag förhoppningsvis lyckas vaska fram ett foto tills dess!

Kommentarer
Postat av: Jo

Wow! Låter som ett riktigt bra firande =) Och jättefina bilder!

Kram!

Svar: Tack - de var jättenöjda så det kändes bra. Lite svårt som sagt att planera något för just 60-år som gifta eftersom så få faktiskt är gifta så länge. Plus att det verkligen inte behöver mer saker & inte heller kan resa långt. Så familjefoton kändes som en perfekt lösning på problemet!
Ida

2017-09-22 @ 09:10:35
Postat av: Malin C

Åh vilka fantastiska bilder! Ser jättehärligt ut.

Svar: Tack - jag är så nöjd med dem. Nu måste jag bara se till att få ändan ur & faktiskt printa dem också...
Ida

2017-09-22 @ 11:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0