Loftet...

Pauls föräldrars "hyreshus" har ju varit ett ständigt pågående projekt för mig sen juni & i nuläget håller jag på med loftet. När jag började var väggarna i super-risigt skick: stora hål, massa klotter med märkpennor, klistermärken (hatar ta mig faaan klistermärken!), en miljon små hål efter häftstift & världens risigaste heltäckningsmatta. Så himla trött. Så jag bad vår handy-man rycka ut mattan & sen dess har jag roat mig med att spackla om mer eller mindre hela utrymmet, sandat & målat ett första lager färg & det känns redan så mycket fräschare.
Dagens uppgift var att rycka ut alla häftklamrar som heltäckningsmattan var fäst med. Tror att jag säkert ryckt upp en 200 klamrar, inte världens roligaste jobb men någon måste ju göra det & hellre då att jag gör det än att vår handy-man. Lite onödigt att betala tim-avgift för något som inte direkt kräver mer skills än någorlunda fungerande syn. Anyway, nästa steg blir att lägga in ett nytt golv (mörkt, trä), sätta upp en fond-tapet på väggen med fönstret, sätta upp fönster- & golvlister samt måla om listerna kring garderoberna. Ja & så måste jag övertala Paul att vi ska riva ut "bjälken" i mitten av taket. I nuläget är nocken nämligen en rad dåligt sammansatta träplank med en massa kvisthål som "blöder igenom" vitfärgen - inte så festligt. Speciellt inte eftersom varje rum sportar en ensam ledsen glödlampa på sladd... So, jag vill riva ut allt det & sätta in ny plank som är betsade i samma mörka färg som golvet & med två spotligts för varje rumsdel. Tror att det hade varit så mycket snyggare & hade egentligen bara velat köra utan att bry mig om vad övriga familjemedlemmar tycker. Meeen, eftersom det här övergår min renoveringskapacitet måste jag i alla fall få med mig Paul på tåget... Paul brukar i regel vara rätt bra på att gå med på den här typen av projekt, men ibland blir han lite "typisk man" & bara "men ska det verkligen vara nödvändigt?". Alltså, inte "jag tycker att det är en dålig idé" utan mer "Men vad mycket merjobb, jag ooorkar inte!". Jaja, får ta det över lite vin någon kväll så att optimsimen är på topp!

Kommentarer
Postat av: Malin C

Oh va skoj! Så KLART jobbar vi med samma sak 😂
Använder du instagram finns mitt projekt under @Ojabyvagen

Svar: Haha! Men det är så sjukt... vi måste ju bara ses någon gång över lite vin!
& jag har ju inte instagram... men alla jag känner tjatar, så kaaanske. :)
Ida

2017-09-28 @ 14:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0