Wike Challenge Week 4!

Igår lämnade vi av vårt fjärde lass med grönsaker & med det har vi redan kommit upp i 115kg på fyra veckor, alltså nästan 30kg per vecka! Så himla lycklig över att all den här maten kommer från lokala trädgårdar & hamnar hos familjer som verkligen behöver det! Sen kan jag tycka att det borde finnas mer lokala odlingsalternativ för familjer som inte har möjlighet att ha en egen trädgård, för det är ju helt klart så att det är ytterligare ett privilegie att ens kunna odla sin egen mat. Satt & tänkte på det bara i förgår när vi skulle äta middag...
Paj på egna ägg, egen mangold & lök samt egenodlade tomater, gurka, morötter & bönor... Klart att man alltid kan odla lite tomater i en kruka på sin balkong, men nog aldrig i den utsträckning att det går att producera tillräckligt för en hel familj... & absolut inte nog mycket för att kunna dela med sig. Så där känner jag lite att det är vår plikt att dela med oss av det överflöd vi har. Det som är så härligt är att så många verkar känna samma sak - när vi lämnade av gårdagens lass mötte vi för första gången ett gäng andra urban farmers som lämnade av grönsaker de med - helt oberoende av min utmaning, men word has spread & de kände precis som jag att det här var ett fantastiskt sätt att kunna hjälpa lokala familjer som kämpar ekonomiskt... & på tal om ekonomi - med gårdagens leverans har vi officiellt samlat in mer grönsaker än VDn för Wike väger så nu kommer de att donera $600 till marknaden! Mina små medhjälpare firade med freezies...
& Paul & jag korkade upp en flaska bubbel & skålade igårkväl! Nu måste jag bara samla ihop mig lite & sen försöka lista ut hur jag bäst ska jobba vidare på projektet under resten av sommaren. Hade ju på mig till Thanksgiving (så första veckan i oktober) att samla ihop 100kg så jag har 6 veckor kvar om jag ska hålla mig till det schemat & eftersom behovet inte förändrats bara för att jag uppnått målet för min utmaning så kommer jag naturligtvis att fortsätta. Bara det att jag alltid tycker att det är lättare att jobba MOT något, inte bara fortsätta att åka runt & plocka upp tomater & sallad lite willy nilly... Så jag måste brain storma lite kring hur jag ska kunna upprätthålla samma nivå på motivationen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0