Läkarbesök...

Jag är expert på att skjuta på läkarbesök, men födelsemärket gav mig ingen ro så idag drog vi iväg till en drop-in klinik efter att vi lämnat Tor på förskolan... & det var ju inte det muntraste besöket ever. Läkaren tyckte nämligen att jag behövde se en dermatolog inte bara för det födelsemärke jag var orolig för utan även för att par som jag har på ryggen. Sen spände hon ögonen i mig & bara, "Du, jag ser på min dator att du inte har gjort cellprov sen 2014!". Ett klart "mask faces metkrok" moment för mig. Jag har ju vetat att jag varit liiite sent ute (det ska göras vart tredje år här), men jag orkade liksom inte med det förra året & har tänkt lite vagt att jag ska göra det någon gång det här året istället... men inte samtidigt som jag dealar med en möjlig hudcancerkris! Jag bara "Jaaa... jooo, men jag tänkte göra det snart..." Hon, "Bra. Du måste ta hand om dig själv för ditt barns skull om inte annat. Ska vi boka in dig nu då?Var ju liksom inte mycket annat än att samtycka & när hon ändå höll på så bokade hon in mig för blodprov också, så nu ska jag fasta från fredag till lördag. Travade ut på kanske världens mest risiga humör, men nu så här ett par timmar senare så känns det ändå lite bättre. Klart att det bästa hade varit om hon hade sagt att det inte var något att oroa sig för, men nu är i alla fall bollen i rullning & det är bättre än att bara sitta & ha ångest här hemma utan att göra något åt det. 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad skönt med en läkare som lyssnar på dig men som även tog beslut åt dig och kolla upp din hälsa. Väldigt omtänksamt av henne.

Massa kramar ❤️

Svar: Ja jo jag får försöka tänka så istället för att bara "Men WHY måste jag tänka på det meeed?!". Kram
Ida

2018-01-18 @ 20:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0