Garden Therapy...

Lite kort om Pauls pappa - han fick ytterligare en stroke i tisdags men fick komma hem igen redan samma dag. Det hela är naturligtvis väldigt stressigt & eftersom han också är väldigt trött kan vi inte heller vara där & hjälpa till. Vet inte om det här bara är hur jag & Paul fungerar, men när någon vi känner är dålig & vi inte kan hugga i på plats så är vår stressventil att omedelbart sätta igång med någon form av projekt som tar all vår energi så att vi liksom inte har någon ork alls över att ligga vakna & oroa oss på nätterna. Den här gången tog sig det här draget uttryck i en jättejordfräs som Paul kom hemdragandes med i söndags...
Version mindre traktor... & sen fräste vi upp typ halva trädgården. Stora områden i hönsens inhängnad där jag sen planterade hallon & vinbärsbuskar (för att göra det området lite grönare - de krafsar nämligen bort vartenda litet ynka grässtrå som vågar sticka upp) & så det där fältet som ni ser mot staketet... I sann Ida & Paul anda har vi naturligtvis även bjudit in alla vi känner på trädgårdsfest nu på söndag för att fira Canada Day, så jag har med andra ord tillbringat varje ledig sekund sedan dess med att rensa ogräs, gräva kanter & plantera plantor. Idag fick jag även den här lilla nätta leveransen att hugga spaden i...
1.5 kubikmeter... eh mulch? Men små träbitar som man lägger ovanpå jorden för att förhindra att den torkar ut alldeles för snabbt... Skottade hela morgonen innan det blev för varmt & tog mig igenom kanske en fjärdedel, så jag har ju helt klart att göra innan söndag. En del av mig känner helt klart "meeen Ida, hur tänkte ni nu?!" men å andra sidan är vi så trötta på kvällarna att vi däckar så fort huvudet nuddar kudden. Vilket ju helt klart är att föredra om alternativet är insomnia...
 

Kommentarer
Postat av: Jo

Så tråkigt att höra om Pauls pappa, hoppas verkligen att det blir bra.

Du måste skicka bilder sedan på hur det blir i trädgården, är mycket nyfiken.

Stor kram till er alla! ❤

Svar: Kommer ett trädgårdsinlägg imorgon!
Ida

2018-06-29 @ 12:58:59
Postat av: Malin C

Usch vad jobbigt för er. Hoppas det är ”snälla” strokes och att han kan få behandling som håller dem borta.
Tycker ni har en bra strategi, är det jobbigt i skallen så jobbar man med kroppen.
Torv är toppen, vi kör samma här. Ser både prydligt ut, håller ogräs borta och håller kvar fukten. Win-win! Själv är jag på nivån att vi har EN gurkplanta, men oj vad den levererade i år med denna värme så nu har jag fått blodad tand och blir jätteinspirerad av dina trädgårdsinlägg.
Trevlig helg!

Svar: Det verkar som om han har återhämtat sig rätt bra så här långt, så vi håller tummarna för att han ska återhämta sig & slippa fler strokes. Samtidigt som vi försöker förbereda oss på att det kanske inte kommer att gå vägen, han blir ändå 86 i år...
Vad gäller trädgården, vad kul med er gurka! Var lite sen på att plantera våra så vi har inte fått några gurkor än men jag längtar så mycket tills de kommer in. Trädgårdsgurkor är typ bland det godaste som finns! Ska uppdatera imorgon med mer trädgårdsbilder för nu har det hänt massor sen sist!
Ida

2018-06-29 @ 13:20:49
URL: http://malinclapper.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0