Canning workshop!

Hade en så himla bra dag idag! Jess, som är en av mina allra bästa vänner, & jag möttes upp på en stor marknad för ekologisk mat/odling & körde en workshop på hur man konserverar mat. Tillbringade således dagen med att lägga in morötter:
Samt koka chutney & äppelmos:
Har verkligen saknat att undervisa sen jag slutade på UofT, så det var så kul att få ta den rollen igen - även om det var i lightform & i ett helt orelaterat ämne! :) Det allra roligaste med hela dagen var dock att vi blev informellt inbjudna att köra samma workshop uppe i Owen Sound - där de också vill bli bättre på att bli självförsörjande. Ingenting är spikat än, men om det går vägen så kommer Jess & jag köra en liten road trip upp dit senare i sommar & ge var sin föreläsning om hemkonservering samt att ha höns på liten skala. Hade varit helt fantastiskt roligt om det blivit av - brinner ju framförallt för hönsen & hade verkligen älskat att få motivera folk att skaffa sin egna lilla flock!
 

Kommentarer
Postat av: Jo

Vad roligt! Håller tummarna för att det blir av 😊

Svar: Det hade varit så himla kul, men vi får se - det kan hända att de tar in någon som faktiskt jobbar med det här. Guelph är ju faktiskt känt just för sitt lantbruksuniversitet så ja... finns lite folk att välja på. :)
Ida

2018-03-25 @ 19:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0