TV-ångest!

Hjälp vad jag kämpar just nu med min senaste inlämningsuppgift! Vi ska nämligen analysera ett TV-program ur ett väldigt specifikt perspektiv & även om jag känner att jag har rätt bra grepp på själva metoden så står jag & vacklar på det faktum att jag i princip aldrig tittar på TV (enda undantaget är Wahlgrens värld, men det faller på att det inte är på engelska). Har ju varit TV-fri i rätt långa perioder (först i mer än 1-år i Lund, sen ytterligare 2-3 i Toronto) & har liksom aldrig kommit in i en rutin av att titta på TV igen. Det blev väl lite mer serier som vi laddade ner medan Tor var yttepytte, men numera används vår TV närmast uteslutande när Tor tittar på Paw Patrol på Netflix. Så det här med att dra paralleller mellan metod & ett specifikt program kommer inte direkt gratis. Har tillbringat dagar med att försöka komma ihåg något program som möjligtvis kan passa in, men det har i ärlighetens namn känts helt blankt. Eftersom jag i vanliga fall har FÖR MÅNGA uppslag när det kommer till mina uppgifter så kändes det jätteobehagligt att befinna mig i detta mentala vacuum. Paul bara "Men analysera Paw Patrol då" men problemet med det förslaget är att jag aldrig tar in vad Tor tittar på (till skillnad mot Paul som hade kunnat vinna Jeopardy om det var på barnshower). Nu har jag tillslut landat på den senaste showen vi såg, Galavant, & har väl fått ihop något som är hjälpligt vettigt - men i nuläget känner jag kanske för första gången ever att jag är nöjd bara jag får godkänt...

Kommentarer
Postat av: Jo

Hmm, hade jag nog inte haft för mycket problem med 😊 Men trädgårdsprogrammen som du tittat på?

Svar: Nej, här hade det varit väldigt bra med ett grupparbete oss emellan känner jag! Kände mig verkligen SO lost.
Ida

2018-03-28 @ 13:10:36
Postat av: Jo

Om det kommer något liknande så hör av dig 😊

2018-03-29 @ 19:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0