Easter Eggs...

Visst ser det nästan ut som om jag har en kartong med påskägg?!
Våra nya höns är ju cream legbars, precis som våra "baby chicks" som vi födde upp våren 2017. De ska egentligen lägga blå ägg & våra tre la alla blå-blågröna ägg. Men de här tre... en lägger ljusblå ägg, en lägger ett som är vitt-svagt ljusgult & den tredje läggar något som jag tror rent tekniskt sett är ljust brunt men som mest ser ut som om det är ljust ljust rosa. Så när jag satte ihop min första äggkartong med alla de fem olika ägg vi får i nuläget såg det bara så himla festligt ut, en riktig pastellpalett! Men mycket vill ha mer... Pauls omedelbara reaktion blev dock "Nu måste vi skaffa en chocolate maran så att vi kan komplettera med riktigt mörkbruna ägg!" & jag kände väl rent spontant att det inte suttit helt fel med en olive egger så att vi fått mer "rent" gröna ägg också... Chickens, det är som en drog!

Kommentarer
Postat av: Jo

Väldigt fint =)

2018-09-25 @ 09:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0